قديم 16-02-2013, 02:09 AM
الصورة الرمزية احمد سويلم
احمد سويلم احمد سويلم غير متواجد حالياً

احمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond reputeاحمد سويلم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

أعتقد يا فندم إن كلامى واضح جدا أنا لا أحمل الانهيار فى الصحة لمرسى ولا لمبارك ولا للاخوان علشان لا أوجع دماغى مع أحد فى جدال وسفسطة ودفاع وهجوم بيننا
وانا قلت دى مجرد فضفضة ولا كمان اتكتم واطق واموت
انا اساسا لا احب الجدال ولا اجيده واعتقد انى ناديت بعمل رابطة البعد عن الجدال والسفسطة قبل كده
وكل واحد منكم حر يقول رأيه بمزاجه يهاجم او يحب الاخوان وزمنهم هو حر طلما النقاش محترم وبدون تجاوز اهلا وسهلا
واظن ان أسلوبى يعلمه الجميع
حضرتك بتقول ان المرحلة دقيقة ومحتاجة صبر
حاضر المرة الجاية لو جت لى جلطة هبقى أقولها أصبرى شوية على البلد (الصبر جميل ) و (الصبر مفتاح الفرج)
ومش هقول للى بيلومونى وانى مش صبورة لما تمروا بظروف زى اللى بمر بيها الايام دى ( بعد الشر عليكم كلكم) مش هيكون ده الرد

أنا مش هرد غير على جملتك دى بس لى
أنا يا فندم والله بكالوريوس هندسة
وعاملة دبلومات دراسات عليا من مصر وخارج مصر كتييييير
وأدرس فى كليه الهندسة وزوجى كمان أستاذ جامعة
ومش عارف يتعالج فى بلدنا
ربنا ما يوريك اللى احنا فيه ونمر به الآن
هل لو لا قدر الله جاء لك مرض هتقول أصبر يا مرض شوية
على أولى الأمر فى البلد
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وطبعا اللفظ اللى حضرتك استخدمته هذا
على الشاشات لا يصح حتى لو فيه تجاوز من إعلاميين
وانا طبعا لا أقبل التجاوز من بعض البرامج

عاوزة اصبرك بحاجة أخى الكريم ربنا يؤجرك على فقد طفليك ويجعله فى ميزان حسناتك أنا عندى إبتلاء لن تصدقه
لقد خطف منى إبنى الكبير منذ 1994 وكان عمره وقتها عامين فقط والله والله ليس إهمال وفضلت اتلقى اتصالات هاتفية ونصب على فى مبالغ لا تتخيل المعاناه والانهيار العصبى اللى تعرضنا له
ولم يعود الولد حتى الآن ولا انساه وتمنيت لو كان مات ودفنته
كانت نار قلبى بردت ( ولكن لو تفتح عمل الشيطان )
ومافيش حد يختار إبتلاؤه والحمد لله على ما أعطى و على ما أخذ إستودع أبناءك أخى الكريم عند خالقهم كما فعلت أنا وزوجى
وادعى لنا بالصبر فقد عانينا كثيرا وربنا يصبرك انت وزوجتك

انا لست حمل هجوم من أحد ولا يهمنى مبارك ولا مرسى و لا إخوان أنا بتكلم عن أوضاع قديمة لم تفرق كثيرا عن واقعنا بل إزداد الوضع سوءا وكل ما اتكلم يتهمونى بفوبيا الهجوم على الاخوان و يقولوا الصبر الصبر الصبر
الصبر له حدود والى متى سيعانى المواطن فى مصر
يارب كل واحد يلوم عليه لا يزوق ما زقته انا وزوجى
اللى عاوز يعيش محترم فى البلد ( يتعالج بكرامة - يعلم أولاده - يأكل - يلبس - يعمل - يسكن - المتطلبات الرئيسية للحياة )

مش عاوزين لا الجمبرى - المكسرات - النظارات الشمسية اللى عاوزين يزودوا جمركها علشان رفاهيات
عاوزين نعيش يا بلد حرام عليكم

ربنا يحفظكم جميعا واولادكم و أسركم
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لاحول ولا قوه الا بالله
ربنا يعوضك خير عن ابنك وان شاء الله يكون عايش ويبحث عنكم الى أن يجدكم باذن الله
اعتذر لحضرتك لو كانت مشاركتى ضايقت حضرتك ولكن انا اطلب منك بعض الانصاف فقط

انا مراجع حسابات ف احد شركات البترول ف الكويت ومعايا ماجستير اداره أعمال
minister of business administration (mb)وخرجت من البلد المسكين بعد أن ظللت أعمل خمس سنوات سائق تاكسى وصورته ف التوقيع بالاسفل

أعتذر عن خطأ غير مقصود منى فى حق محمد تونسى