قديم 14-02-2013, 07:07 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سرقة سيارة ريم مصطفى تحت تهديد السلاح

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atgps مشاهدة المشاركة

طيب اضحكوا على اللى حصل معايا... وتحذير فى نفس الوقت..
من حوالى اسبوعين كنت بجوار الرحاب، وكنت سايق فى طريق ضلمة شوية اللى بعد بوابة 17 يمين.
المهم ... فجأة ظهرت سيارة خلفى وأنا كنت متأكد ان مافيش أى سيارة آخرى ورايا..
حاول تشتيت انتباهى بأنوار وكلاكسات وفى نفس الوقت حاول أن يعدينى ويخرجنى بره الطريق، ولكن الحمد لله لم أعطيه الفرصة لذلك وفى نفس الوقت زوجتى كانت تصرخ لأهرب منهم، كل ده وأنا مش عارف مين فى السيارة الآخرى، فى آخر الطرق حاولت أن أخرجهم فوق جزيرة ولكنهم هربوأ لآننا كما على وشك الوصول الى كمين، وأخبرتنى زوجتى أنهم كانوا 4 أشخاص فى السيارة الآخرى.
المهم وصلت الكمين لم أجد أحد، ولكن فى اليوم التالى وجدت الكمين وحكيت لهم على اللى حصل حتى يقوموا بواجبهم فى عمل دورية فى ذلك المكان، فكان ردهم!! ياريت رقم السيارة ونوعها!!! طيب يا جماعة ده كان بيطاردنى حأعرف رقم السيارة ازاى، فكان الرد الذى افحمنى، ياريت المرة الجاية تتصل بينا واحنا حنيجى على طول بس حاول تعطلهم هههههههههههه واعطونى رقم موبايل!!!!

لا تعليق غير ..... و نعم الأمن و الأمان

طول ما أنت ماشى برقم الموبايل إللى أدهولك متخافش من حاجه أبداً

أنا لو منك, أعمل إعلان عالنت ببيع أرض أو سيارة أو ... بسعر محصلش فى كذا موقع و أحط رقمهم و أسيبهم يصدعوا شوية.
سبحان الله, ذكر الله مصر فى القرءان و جعلها بلداً آمناً, و مع هذا نفتقر هذة الأيام لأعظم نعمتين بعد نعمة التوحيد....(الذى أطعمهم من جوع و آمنهم من خوف)
بقينا جاعنين و خايفين.

قال رسول الله (من أصبح آمناً فى سربه , معافى فى بدنه , عنده قوت يومه, فقد حيزت له الدنيا بحذافيرها)
أمن + صحة + غذاء = الدنيا بكل ما فيها.

صدق رسول الله