قديم 23-01-2013, 01:38 AM
الصورة الرمزية capooahmed
capooahmed capooahmed غير متواجد حالياً

capooahmed is on a distinguished road
خبر جديد بالله عليكم أفيدونى فى مشكلة كبيرة فى شراء أوبترا 2008

السلام عليكم
أرجو من السادة الاعضاء الافاضل إفادتى فى مشكلة كنت هقع فيها لكن الحمد لله أكتشفتها بالصدفة ... كنت أتفقت مع زميل لى على شراء سيارته الاوبترا 2008 مانيوال وهى بصراحة شكلها جميل وكنت بشوفها معاه تقريبا يوميا من يوم ما أشتراها ومن يوم ما أشتراها وناس كتير عرضت عليه شراءها لكن هو كان رافض مبدأ البييع نهائى يعنى ماعملش بيها حادثه ولا حاجة وكان لى عنده مبلغ 40000 جنيه فى موضوع شغل وحصلت له ظروف منعته من رد المبلغ فعرض عليا إنى أشتريها وكان سعرها 65000 جنيه منهم 25000 جنيه باقى أقساط البنك يعنى هاخد العربية مقابل ال 40000جنيه وأكمل أنا الاقساط وكنت هكتب عقد إبتدائى و توكيل إدارة عشان الترخيص و خلافه المهم بالصدفة رحت لمعرض وقال لى أن العربية مغيرة ربع بالكامل(الحوض) !!!!!!!!!وقاللى أوعى تشتريها عشان ممكن متعرفش ترخص فى المرور.. أعمل أيه فى المصيبة دى لأانى كنت خلاص هروح بكره أخلص والعربية المفروض تعمل كام على الحالة دى وهل ممكن أروح أكشف عليها فى التوكيل وهى مفيش فيها رش نهائى غير المصيبه اللى ظهرت دى بس معمولة صح مش أى حد يكتشفها
وللعلم الراجل قال ان باقى العربية فبريكة والموتور تمام بس قال أبعد عنها تماماً أفضل
أفيدونى بالله عليكم وآسف على الإطالة
وشكرا جزيلا