قديم 31-12-2012, 05:04 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي بتعمل أيه مع الكائنات دى؟

السلام عليكم
أنا لسة جديد فى السواقه, يعنى داخل على 8 شهور سواقة, بس المشوار اليومى الروتينى الممل محدد, و بأترعب لما الحاج و الحاجه يقولولى وصلنا مشوار مروحتوش قبل كده.

- أولاً أنا (ميييح) فى طرق القاهرة. يعنى عشت حياتى كلها أروح أى حته بالمترو و نادراً لما بأركب مواصلة غيره - لحد ما ربنا كرمنا بزوبه.

- ثانياً مبعرفش أتحكم فى أعصابى _رغم النصايح المستمرة_ لما يقعد سواق مكروباص و لا توكتوك و لا تاكسى (غير مهذب) و بيسابق الريح علشان يلحق الزبون إللى ما لوش مكان أصلاً , يقعد يزمر و يسمعنى سيمفونيه حيوانات الأدغال كلها.

أنا بأتضايق أوى, رغم أنى مبرضش, لأنى مش هأعرف أرد عليهم, لغتهم غير اللغه إللى بأتكلم بيها, بس بأرجع و ألاقى نفسى بتأنبنى, ليه مرديتش, ليه مضربتوش, ليه.......

أنا الحمد لله ماشى بمبدأ: راعى غيرك يمكن يكون عنده ظروف أقوى منك, يعنى ممكن ما أقفش علشان أقضى مصلحتى(حتى لو فى 5 دقايق) لو لاقيت الشارع ممكن يقف, و فى التقاطعات دايماً بأسيب اللى جاى يعدى الأول.(مع ملاحظة أن زوبه نوعها لادا) بس و الله بأخاف على عربيات الناس أكتر من عربيتى.

قريت شوي نصايح للسواقة فى مصر هنا,للأسف للأسف للأسف أنا مش هعرف أعمل كده, مش طبعى و لا أخلاقى.

أعتقد أنى فى الآخر هأعمل زى علاء ولى الدين فى فيلم الناظر صلاح الدين, و أشوفللى أى "ليبمى" يعلمنى الصياعة و البلطجه, و أبدأ أضرب ترامادول و أشيل مطواه و لا سنجه. و متشكرين لبتوع اللغه العربية إللى جابوا كلمات ملهاش معنى (الأدب - الأخلاق ) . و يظل دائماً: الدين المعامله.

التعديل الأخير تم بواسطة zing0 ; 31-12-2012 الساعة 05:12 PM