قديم 30-12-2012, 11:35 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: الللحقووووونيييييي العربية كده باظت؟؟ مش عارفة اعمل ايه!!! مساعدتكم بسرعة يا ناااس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

انا لو مكانك اغير وش السلندر بالكامل واجيبة استيراد على التجربة
عامود كامة اتكسر دة مش شىء طبيعى ولا عمر افتراضى والا كان من الصيانة الدورية تغغير عامود كامة عند عدد كيلو مترات معين
عامود كامة اتكسر يعنى اتعرض لعزم التواء كبير
يبقى فية صباب او اكتر كان زانق فى البستم بتاعة والعامود عاوز ينزل الصبابات لتحت ومش قادر فنتيجة لكدة انة اتقطم
يبقى للو غيرنا العامود فقط مش ضمنين حالة الصبابات هل اتعوجت او لا .....او حتى دلايل الصبابات ممكن تكون اتعوجت او اتسلخت
كمان من اسباب كسر الكامة هى جلب او كراسى الكامة لو بوشت تعمل عزم التواء وتكسر كامة
خلاصة الكلام هاتبقى مغامرة لو غيرنا الكامة بس وسبنا بقية المشتملات
الافضل نجيب وش سلندر بالكامل استيراد ونغير معاة جوان وش السلندر وممكن يجى معدن مش لازم لنجريد لان العربية ما سخنتش مننا
واعتقد ان الحل دة اقتصادى اكتر من اننا نغير كامة ونفك تانى ونغير صبابات او دلايل
ربنا يوفقك
وش جديد بيدى روح جديدة للموتور وتدوبيه فى الخير بإذن الله وياريت تخلى الميكانيكى يبص على البساتم لم محتاجة طقم شنبر مش مشكلة عشان المكنة ماتصرفش معانا فى الكام سنة الجايين بإذن الله غير شوية الزيوت
وسبب انى قولت موضوع الشنبر لأننا لو حكمنا المكنة من فوق لازم نتأكد ان النص اللى تحت سليم