قديم 17-12-2012, 07:42 PM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة في عربية فيات ياريت الناس خبيرة في الأعطال تقول العيب في ايه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TEFA_0 مشاهدة المشاركة

انا معايه عربية ريتمو ريجاتا من اسبوع تقريباً

في ظاهرة غربية قوي قوي انا وانا ماشي يالعربية وراحت مبطلة المشكلة بقا الـ مديقاني مش موضوع انها بتبطلة انها مش بتكون عايز تدور اصلا يعني بلاقي البطارية ضعيفة ومشقدرة تشغل المارش زي ميكون نايمة مع إني ماشي بالعربية يعني بتشحن

الغربية بقا أني لو قفلت الكونتاك وسبتها كدا لمدة 5 دقايق وأدور الاقي بتدور عادي جدا جدا يعني البطارية مش نايمة ايه العيب بقا من إني رحت للكهربائي وشفت الشحن لاقيته تمام وزي الفل العيب فين
الأول حاول تشغل العربية ببطارية تانية والموتور لسه سخن يعنى قبل الـ 5 دقائق للتأكد أن البطارية سليمة، فليس معنى ان الشحن كويس أن البطارية سليمة.
اذا لم تستطيع البطارية الآخرى تشغيل الموتور فالعيب جلب المارش واسأل الكهربائى انه يكشف عليهم.