قديم 24-11-2012, 01:23 AM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أشـيـاء تـجـنـبـهـا عـنـد قـيـادة سـيـارتـك

فى مناطق فى القياده اسمها ديف زون
وده معناها المناطق العاميه
نعم يوجد ديف زون اثناء القياده كثيره جدا وهقولها لحضراتكم بالتفصيل وانا عن نفسى بتعقد من الديف زون ده لانه كان هيسببلى مشاكل على الطريق بس ربنا بيستر والراجل التانى كان صاحى
المهم انا هتكلم بالعاميه علشان اعرف اتكلم براحتى
1- وانت ماشى مثلا فى الحاره الى فى الوسط وعاوز تيجى على الحاره اليمين طبعا بتبص فى المرايات الاول ومابتلقيش حد ولما تيجى تاخد الحاره اليمين تلاقيك لابس فى عربيه او واحد عمال يديك كلاكس طب ايه الى حصل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
ده اسمه الديف زون الراجل ده كان جنبك بالظبط وفى الحاله ده مستحيل يظهر فى المرايات
الحلول: كتير جدا منها فى مرايات محدبه صغيره بتلصق على المرايات من تحت كده هى صغيره جدا بس على الاقل بتظهر ان فى حد جنبك
فى حل تانى وده انك تبص جنبك قبل ما تحود.
فى ناس كتير بتقع فى المنطقه ده فخلى بالك انك لا تمشى جنب سياره ابدا وبالذات على الطرق السريعه لانه ممكن يغير الحاره بتاعته ويشيلك

2- فى موضع تانى وهو مثلا لما تيجى تلف صنيه مره واحده بتلاقى الكاوتش الى قدام شمال او الى ورا شمال طلع فوق الرصيف :bb12 7bc6eab060e3e23
طبعا ده قليل الى بيقع فى الموضوع ده
الحلول: اترك مسافه كويسه بينك وبين الرصيف

ده الى على بالى الان ولو حد يعرف مناطق عاميه تانيه يقولنا
تحياتى يا رجاله مصر موتورز وربنا ما يحرمنا من موضوعاتكم الجميله

صفحة car's engine على موقع التواصل الاجتامعى facebook لميكانيكا السيارات
على هذا الرابط
https://www.facebook.com/pcarsengine