قديم 24-11-2012, 01:21 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خطاب عاجل ونصيحة للرئيس مرسى (سيب الكرسى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة danoora مشاهدة المشاركة

احيكي يا سلوى على اسلوبك المتحضر في الحوار .. اخيرا لقيت حد مخالف و يتكلم بعقلانية..
انا مختلفة معاكي في بعض اللي ذكرتيه
انا شايفة مرسي انسب حد يمسك دلوقتي .. انا شايفاه سياسي و حكيم و الحمد لله انه لسه في الحكم مع كل الغوغاء اللي بتنخر وراه من قبل ما يمسك اساسا
انا شايفة ان احنا ندعيله ربنا يثبته على طريق الحق و يحفظه
تتخيلوا ان النهاردة كان في ناس في التحرير بتهتف بتقول ايوة انا ملحد ايوة انا كافر يسقط يسقط حكم المرشد مش قادرة اعلق من كتر ماجسمي مقشعر
بس في سؤال هايجنني نفسي الاقيله اجابة بس اولا انا مش احوان
هما الاخوان منشددين في ايه بالظبط يعني عندي فضووووووووول رهييييييييييييييييب
انا من انصار المنهج السلفي و ده يعني ممكن اهو يتقال عليه متشدد و ده مش رايي انا طبعا
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
للامانة ممكن يكونوا متشددين شوية في الامور المتعلقة بالمقاطعة مع اني بحترم رايهم ده جدا ياريت تقوليلي يا سوسو
المشكله التى يعانى منها المصريين حاليا ى الجهل رغم اعتقادنا اننا متعلمين وفاهمين الا ان فترة الـ 60 سنه الماضيه قامت بغسل عقول أجيال متعاقبه من المصريين واغلقت عقولنا بما ادى الى اننا اصبحنا تافهين وغير مدركين لرؤية واقعنا المر . شغلونا بالكوره والأفلام والهلس لغاية ما فقدنا كل ما كان يميزنا من دين وعادات وتقاليد . وثقافه .
والغريب انما نحن فيه الآن هو أحد مخططات حكاء صهين والمذكور فى كتابهم المعروف . وهو انهم يهدفون الى تولية المناصب والحكومات فى دول العالم للجهال الذين يعتقدون انهم الصفوه وانهم الأكثر علما وفهما . وهو ما نعانيه اليوم .
وعموما مصر محفوظه بعناية الله الى يوم الدين ان شاء الله . وكما قال الرسول الكريم : ( فهم فى رباط الى يوم الدين ) . وانا على يقين من ذلك .

Saif El Deen