قديم 13-10-2008, 07:34 PM
SAbuhashem SAbuhashem غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

SAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

بما ان السير شريف شاكر حبيب هارتي:D و زميل عصابة واحدة و راجل الماني حتي النخاع مش هقسي عليه عشان حبيبي و مقدرش اقسي عليه :D:D
انا هسألك سؤال كده في السريع المستعجل هو سؤال وحيد فريد شريد عايز اعرف اجابته بس

1-ايه التعديلات اللي عملتها في اللانسر و تقول غيرت ايه من الاول للاخر و الاماكن اللي جبت منها و كل حاجة من الاول خااااااااااااالص للاخر شفت سؤال بسيط ازاي و لو مجابتش بالتفصيل هنزلك بقايمة اسئلة :D:D عشان انت حبيبي و انا عايز المعك علي رأي ابو نورا :D:D
أنا كدة هاكتب تعديلات لثلاث سنين فاتو

شوف هو بالمختصر العربية كانت ١٣٠٠ CC اتوماتيك

كل شيء فيها تقريباً إتشال وتغير بقطع تانية كالآتي

موتور MIVEC ١٦٠٠ منوال close ratios

الشكمان كامل اتغير بواحد رياضي من الهيدر لحد المفلر HKS

Fly Wheel

Crank Pulley

أسلاك رياضية وبوجيهات رياضية

موبينات رياضية ٢

Cold Air intake كامل K&N

الرشاشات جبت واحده أكبر

الرادياتور اتغير

المقصات اتغيرت بأخرى رياضية

العفشة كاملة كانت CoileOvers وغيرتها بنوع تاني من فترة قريبة

فرامل ديسكات ورى وقدام مخرمه مع كالبرز أكبر

ثلاثة strut bars قدام وورى

short shifter علشان الفتيس

غير ٥ عدادات علشان الحرارة والضغط وخلافه مركبهم من أيام الموتور القديم إلي كان عليه تيربو واتكسر

مش فكر تاني

وشكراً يا مان مش عايز تلميع الله يخليك

Thanks
Eng.Sherif Shaker