الموضوع: حاجه تقرف
قديم 07-10-2012, 12:04 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي حاجه تقرف

الواحد بيجيب عربيه زيرو ويدفع فيها فلوس أد كده عشان يرتاح من الصنايعيه والميكانيكيه وبتوع الورش ويقول هنتعامل مع التوكيل ونرتاح منهم ...نقوم نقع مع شويه نصابين فى التوكيلات يخلونا نندم إن إحنا بعنا عربيتنا القديمه .

نروح نعمل صيانه فى التوكيل عشان نغير زيت يلطعوك 3 أو 4 ساعات غير المشوار مع إنك كنت بتغير زيت جنب بيتك فى ربع ساعه فى عربيتك القديمه .

تدفع حوالى 100 جنيه مصنعيه وضريبه غير ثمن الزيت مع انك كنت بتدفع 5 جنيه لتغيير الزيت قبل كده فى عربيتك القديمه .

لو فى مشكله فى العربيه ممكن متلقيش قطع الغيار فى مركز الصيانه ويقولك هنجيبها من المركز الرئيسى وتفضل عربيتك مركونه عندهم لحد لما يفتكروك .

لو لقيت قطع الغيار متلقيش الفنى او الصنايعى الشاطر إللى يركبهالك صح ومتعرفش إذا كان ركبها ولا مركبهاش لأنك مشفتش حاجه بعينك .

لو فى مشكله فى العربيه أغلب التوكيلا ت بيحاولوا يقنعوك ان العربيه صح وإنك انت الغلطان ومبتعرفش تسوق .

قبل ماتشترى العربيه بيقنعوك ان معاك ضمان 100 الف كيلو وأول ماتحصل مشكله وانت فى الضمان يقولولك القطعه دى خرجت من الضمان هو انت مقرتش الضمان ولا إيه .

بصراحه أغلب التوكيلات اليومين دول حاجه تقرف

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله