قديم 06-10-2012, 02:19 PM
shoshovet shoshovet غير متواجد حالياً

shoshovet has a spectacular aura aboutshoshovet has a spectacular aura aboutshoshovet has a spectacular aura about
افتراضي رد: أفيدونى فى مشكلتى .......

• اولا ربنا يكون معاك
  • ثانيا من الواضح ان الجماعة دول معندهمش خلفية عن موضوع الزوايا والترصيص
  • انا معايا اسبرنزا 113 تقريبا شاريها في نفس الوقت بتاعك 4-2011
  • كان عندي مشكلة الحدفة بس شمال بس انا بعمل صيانتي في توكيل اسبرنزا بالاسماعيلية المهم انا حكيت لهم وقلو لي اني اعمل ضبط زوايا برة لان هما ما عندهمش الحكاية دي
  • المهم انا سالت والناس دلتن علي واحد كويس
  • رحت ليه وضبط واللحمد لله الدنيا بقت تمام وبعد 6 شهور تقريبا بدات تحدف تاني فرحت أضبط زوايا وارصص بس المرادي المشكلة زي ما هي فعديت علية تاني قام مبدل العجلتين الاماميتين مكان بعض الحدفة بقت يمين فقالي الحل اني اجيب فردتين اماميتين جداد وكدة العفشة سليمة.
  • المهم ان السبب في بوظان الكاوتش كان عدم الاهتمام بضغط الهوا في الكاوتش والمشي علية وهو مش مضبوط (اقل من الطبيعي) وبيني وبينك انا كنت شاكك وحسيت ان السبب ان الكاوتش نوعيته رديئة بس لاقيت واحد جاي وانا واقف لسه شاري بيكانتو الشكل الجديد وجاي يضبط زوايا بعد ما غير الفردتين اللي قدام لان عنده نفس المشكلة (عدم الاهتمام بضط ااطار)
  • فالمهم الحل كالاتي:
  • 1- اتاكد ان السبب من الاطارات بدل الاثنين مكان بعض
  • 2- لو العفشة تمام يبقي الحل انك تشتري فردتن او الاربعة علي حسب الحالة
  • 3- تستعوض ربنا في الفلوس وتحافظ علي ضغط الهوا بقدر الامكان
  • 4- ضمان الكاوتش زي ما انا فاكر 3 شهور (اكيد عدوا من زمان) ما لم يتم فكة من قبل العميل (والله اعلم) وكده كده في الغالب انت السبب في انه يبوظ
  • وما تنساش تقولنا انت عملت ايه