قديم 24-09-2012, 11:30 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هو ينفع حد يجدد الرخصة من غير ما يدفع مخالفات ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramyhekal مشاهدة المشاركة

المخالفات بتروح نيابة المرور بعد فتره من فعل المخالفه ممكن توصل 6 شهور على الاكثر والكلام ده الحكومه مش بتعترف بيه هم ليه بيخلوا المخالفات مع التجديد مش فى وقت مثلا او كدا ما هو علشان تروحلهم برجليك وتدفع غصب عنك وماتقولش انا مالى هو انا اللى عاملها الحل الوحيد ان صاحب العربيه القديم يطلع محترم ويدفع المخالفات اللى هو عملها وانا اشك طبعا انه يوافق او تعمل طلب تخفيض وممكن المبلغ يبقى قليل بعد الطلب
للأسف سألت ظباط مرور معايا فى الشغل واكدولى ان مافيش مفر هادفع يعنى هادفع
لأ واية كمان مخالفة السير عكس وتعطيل حركة المرور متعمد مابتتخفضش
ودول لوحدهم ب 1500 جنية
وسبب ان مالك العربية القديم جدد الرخصة وطلع شهادة مخالفات بدون مايكون علية اى مخالفات
ان ايام الثورة الدنيا كانت خربانة والمخالفات مابقتش تتسجل الا بعدها بفترة كبيرررررة بتوصل احيانا ل 6-7 شهور
وعلى حظ اهلى النحس المخالفات دى ماتسجلتش على العربية الا بعد ما المالك القديم جدد ورخص

بس على العموم الحمد لله قدر الله وماشاء فعل
والواحد مابيتعلمش ببلاش
انا واخد 3 مخالفات فامية مع انى مش مفيم
وواخد مخالفة سير عكس مع انى عمرى فى حياتى ماعملتها
وواخد مخالفة تعطيل متعمد لحركة المرور مع انى عمرى ماعطلت حركة المرور
والمخالفة الوحيدة اللى عملتها هى انتظار فى الممنوع ب 20 جنية

وكل دة بسبب تأخير تسجيل المخالفات فى المرور (يعنى التقصير من جهة المرور)
ولا منى ولا من صاحب العربية

ف نصيحة لوجة الله لو هاتشترى عربية اشترى بعقد مسجل وش عشان ماتحصلش معاك اللقطة اللى حصلت معايا دى