قديم 14-09-2012, 03:51 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السياره الجاك B15 أسعارها رخصت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هاني الصيدلاني مشاهدة المشاركة

كنت عايز اعرف يا دكتور كمال ما سبب عزوف حضرتك عن شراء byd واختيار الجاك بدلا منها مع ان البي واي دي تتفوق من حيث الانتشار وتوفر قطع الغيار والصيانة وشكرا لك
كنت هشتريها فعلا وقتها وكنت حاجزها لانى شفت منها المصنوع فى الصين ولم تكن وقتها ( يونيه 1010 ) قد تم تقفيلها فى مصر وكان موجود منها الصينى من سنه 2008 وكانت عجبانى جدا من ناحيه الخامات والتقفيل الصينى ولما حجزتها كان بدايه أول دفعه من المصنوع منها فى مصر .....وصاحب المعرض إللى كنت حاجز عنده وهو قريبى قالى اصرف النظر عنها لان التقفيل المصرى معجبوش ....وقالى فى عربيه نازله جديد حكايه هجبهالك (وكان بدايه نزول الجاك وقتها ) .....وانا رفضت عرضه وقلتله عايز الbyd ......

ولما جاب ال جاك B15 عنده فى المعرض إتصل بيا وقاللى تعالى شوفها .....زعلت منه وقلتله عايز ال byd .....قاللى تعالى شوف الجاك ومتشتريهاش (ومكنتش لسه شفتها قبل كده )..

بصراحه اول مشفتها مقدرتش اقاوم ....حسيت فى فرق جامد بين الاتنين .................وكان النصيب

بعد مرور اكتر من سنتين على شراء الجاك مندمتش لأنى شفت الbyd التقفيل المصرى وقلت الحمد لله إنى مشترتهاش .............وكل شيئ نصيب

من ناحيه الصيانه هم كويسين فى الصيانه ومفيش مشاكل ( ممكن المشاكل تكون من التأخير فقط )

من ناحيه قطع الغيار كل قطع الغيار موجوده فى التوكيل ومحدش اشتكى ....وأعتقد الفتره القادمه فى محلات كتير شغاله فى الصينى هتبدأ تشتغل فيها بس العربيه تبدأ تقدم شويه لأنك مش هتتعامل مع قطع الغيار خارج التوكيل طول مانت فى الضمان
.

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله