قديم 24-08-2012, 07:50 AM
mooneyes mooneyes غير متواجد حالياً

mooneyes has a spectacular aura aboutmooneyes has a spectacular aura about
افتراضي رد: كونتينر استيراد من المانيا " مواتير" قطع غيار " انصاص عربيات " عربيات تقطيع"

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ZAKRYAEEISA مشاهدة المشاركة

خد بالك يا استاذ احمد قبل ما تورط نفسك ان تقريبا مصاريف الشحن والتخليص الجمركي بتبقى اكبر من سعر السياره نفسها انا باقولك الكلام ده لانى لاحظت ان الحماس واخدك وبتقول على سعر العربيه هناك باليورو وناسى مصاربف الشحن من هناك والتقطيع والتخزين وبعدين مصاربف التخليص الجمركى هنا ودى فى حد ذاتها بلوه كبيره بنروج الجمرك ما تعرفش تلم ايدك من المصاريف انا باقولك الكلام ده لان لى خبره فى المجال وبجيب شغل من بره كتير لو لحضرتك اى استفسار بخصوص الجمارك ممكن افيدك
الف شكر على التنبيه يا فندم انا عارف ان مصاريف الشحن فعلا بتبقى اعلى من ثمن السيارة نفسها .. وجميع الاسعار المذكورة عاليه اسعار الحاجة هناك بدون الشحن والجمارك .. انا الصراحة لم اتعامل مع الجمارك فى السيارات؟؟؟ تم شحن كونتينر من فترة لاحد الاشخاص بس هو اللى خلص كل حاجة فى الجمارك ..؟؟ ولكن تعاملت فى ماكينات التصوير مع الجمارك وبجد الله يخرب بيتهم الماكينة بتصرف 2 وساعات 3 ضعف ثمنها عشان تكون داخل مصر..بس ان شاء الله يا استاذنا انا بحاول اجمع جزء من الكونتينر وانا هكمل باقى الكونتينر لحسابى؟؟

أحمد غريب
بنها / قليوبية
01112050873