قديم 12-08-2012, 11:01 AM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold
افتراضي رد: ممكن اركب تكييف للماتور ده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

لو ناوي علي انك تبيع العربية بلاش التكييف لانه حسب ما سئلت هيكون فى حدود ال 3000 لو حاجه مضمونه وربنا ميجبش مشاكل معاه لان اللي ثمن العربية هيفضل هوا هوا ان مش قل وانت بتبيع لان فى ناس بتبص انك علشان مركب تكييف فى عربية قديمه يبقي كده العربية فيها لعب والتكييف بيأثر علي الموتور والموتور قديم وعارف انت الكلام ده فاكنك هتديه التكييف هديه مع العربية
اما لو هتحتفظ بالعربيه اعمل فيها اللي انت عاوزه
برضه عربيتي 131 1600 وان شاء الله نويت اركب تكييف وقولت بلاش الاستيراد بتاعها لان كل اللي سئلتهم قالوا لي ملوش لازمه فلما نويت اني اكيفها اكيفها بقى على اصولة
الاسعار كانت كالتالي بالنسبه للمراكز
مركز ساندن اللي فى المعادي (بيقول انه توكيل ساندن وراسلت ساندن الشركة الام ادوني عنوان مركز تاني اسمه حاجه علام ) كان سعره 3000 جنيه ويوم تركيب
مركز ديافا او ديافيا مش فاكر اسمه بالظبط سعره 3200 و 3 ايام تركيب
لسه مش استقريت علي مركز فيهم
لا انا غيرت رأيى ومش هبعها واللى شجعنى ان فى عضو هنا ركب تكييف ساندن فى عربية شاهين 1300 سى سى وبيقول بسم الله ما شاء الله قوى جدا وبيسقع اوى وكمان مش مأثر اوى على السحب وفعلا ركبة ب 3000 جنية وكمان اللى شجعنى لما لقيت الماتور رجع لحالتة الاولانيه بعد تغيير البوجيهات
هما 3000 بالمصنعية التركيب ولا غير المصنعية والمركز هو اللى بيركب التكييف
وانا عندى فتحات تهوية فهل هيضبط التكييف على الفتحات دية ولا هيغمل فتحات جديدة