قديم 29-07-2012, 03:34 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا فعلا محتاج مساعدتكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stonecoldmido5 مشاهدة المشاركة

معلهش حضرتك الموقع مش عايز يفتح , و المعلومات اللي حضرتك طلبتها :

hp105 - 16v - 1.6 - K4M 606
Number of cylinders/valves 4 in line / 16
km 0 - 100 in 13 seconds
Maximum speed 158 km/h
Engine code A8
Peak power kW CEE (hp DIN) 75 (102) Peak power rating (rpm) 5,750
Peak torque Nm CEE (Nm): 145
Peak torque rating rpm : 3.750

وعلي فكرة موتور الدفع الرباعي k4m 606 ، اما الثنائي k4m 690 مع ان العزم واحد في الاتنين و تجميع الدفع الثنائي من صفر ل 100 كم في 11 ثانية في زمن اقل من الرباعي , و اعتقد ان سير الكاتينة كاوتش مش جنزير .
و اي سؤال يشرفني الرد علي سيادتك .
شكراً لحضرتك , بس أنا مستغرب أزاى يبقى سير كاتينة الداستر كاوتش , المفروض أنها عربية تتسم بخاصية الدفع الرباعى يعنى المفروض يبقى جنزير ومايبقاش فى أحتمالية فى المستقبل أنه ينقطع والحاجات دي ,ثانيا أزاى بردوا ومش مقتنع بيها دي , أزاى يحطوا موتور اللوجان العصفورة دي على جسم الداستر الضخمة ؟!!!!!!
أنا أعتقد أنهم حطين موتور اللوجان الأتوماتيك على الداستر وليس المانيوال .
طب معلش أنا كنت عاوز حضرتك تتعب معايا شوية وتدينى رقم الموتور التشغيلى بتاع اللوجان مانيوال وكمان السانديرو أستيب واى, وياسلأم لو قوة الأحصنة كمان أكون شاكر جداً لك

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله