قديم 31-08-2009, 01:16 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسبرانزا M11 .. تنطلق فى السوق المصرى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو يمني مشاهدة المشاركة

لا يا سام باشا انا مش حازم انا احمد بس ممكن نمشيها حازم دة الاتنين حبيبي ويبقي كل المنتدي حازم بس مش هنعرف بعض وبعين حازم خضير قال السعر مناسب عليها اية رايك في الكلام دة يا حازم شاهين طبعا انا بسالك لانك حريف في الصيني ومجرب الاسبرانزا قبل كدة
و الله أنا مش حريف صينى قوى لكن هقولك رأيى

السعر طبعا ممتاز بالنسبة للمنافسين
ففى الشريحة دى مفيش عريات كتير
هتلاقى الأفيو و البريليانس و الرينو سيمبول طبعا غير التشكيلة بتاعت هيونداى

لكن أنا كنت محتار من حاجتين
أولا السعر بالنسبة للسيارة 516 الفرق 8 ألاف جنيه رغم التساوى فى المواصفات
طبعا مش كل الناس بيهمها الشكل الجديد أوالشاسية الأقوى

ثانيا توقيت طرح الموديل على دخول رمضان و إنتهاء فصل الصيف يعنى زخم حركة الشراء بيقل كتير
لكن فيه ميزة إن فيه ناس كتير بتأجل قرار الشراء للوقت ده من السنة للإستفادة بموديلات السنة الجديدة و أبو الفتوح خلاص بينزل موديلات 2010 حاليا .

فيه إشاعة بتقول إن سعر 516 هيزيد علشان يوازن بينها و بين ال M11 ... السعر يمكن يعدى السبعين ألف لكن كده هيبعد عن المنافسين الرئيسين الفيرنا إللى خفضت سعرها و اللانوس إللى ماسحة بالإتنن الأرض فى المبيعات و خصوصا فى مشروع التاكسى