قديم 09-07-2012, 09:56 AM
hisam2010 hisam2010 غير متواجد حالياً

hisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to all
افتراضي رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elgohary20012 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم كنت عايز أعرف معلومات عن السيارة 508 موديل 2012 من حيث مدى الأالسلام عليكم كنت عايز أعرف معلومات عن السيارة 508 موديل 2012 من حيث مدى الأعتمادية و قوة عزم المتور و مدى تحملة لدرجات الحرارة العالية وما هى نوعية الفتيس و هل هو نفس تكنولوجيا dsgالمتواجد فى الفولكس واجن و أسعار قطع الغيار و مدى توفرها و هل فعلا يفضل دائما و ضع بنزين 95 مع العلم عدم توفرة فى كل الأماكن وطبعا مع أرتفاع سعرة فى أنتظار رد سياتك و شكرا عتمادية و قوة عزم المتور و مدى تحملة لدرجات الحرارة العالية وما هى نوعية الفتيس و هل هو نفس تكنولوجيا dsgالمتواجد فى الفولكس واجن و أسعار قطع الغيار و مدى توفرها و هل فعلا يفضل دائما و ضع بنزين 95 مع العلم عدم توفرة فى كل الأماكن وطبعا مع أرتفاع سعرة فى أنتظار رد سياتك و شكرا
أسف جدا هضطر استعين بموضوع عضو فاضل من بيجو وذلك لأنى رديت كتير على مواضيع ال 508 واكملت عن مواصفتها وكدة بس للاسف مش بعرف ابحث عن المشاركات دى علشان اجبها تانى ....
المهم رابط الموضوع اهو
http://www.**********.net/Nile/292322-508.html (اول تقرير لـ بيجو 508 الجديدة حصريا لنايل موتورز)
* وبالنسبة لبعض إستفسارات حضرتك فإجابتها على النحو التالى:-
1- الفتيس يابانى من نوع AT6 ستة غيارات وهو الفتيس الأفض حتى الآن ومش نفس نوع ال DSG خالص.
2- اسعار قطع الغيار مش رخيصة ومش غالية مقارنة بالبى أم دابليو والمرسيدس وجارى توفير جميع قطع الغيار فى مصر.
3- بالطبع يفضل بنزين 95/97 ولكن نظرا لعدم توفرة فمن الممكن وضع بنزين 92 مع العلم ان توصيات فرنسا عند وضع ال 92 هو اضافة مادة منظفة من بيجو تباع الان فى منافذ بيع بيجو

م / هيثــــم دســـــوقي
01228646668