قديم 02-07-2012, 06:17 PM
Dr.Mustafa Dr.Mustafa غير متواجد حالياً

Dr.Mustafa has a spectacular aura aboutDr.Mustafa has a spectacular aura aboutDr.Mustafa has a spectacular aura about
افتراضي رد: هتجنن أجيب لوجان ولا فيرنا :(((((((

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedashraf مشاهدة المشاركة

له ياباشا موضوع محير، أنا من وجهة نظري الفيرنا ركوبة واللوجان ركوبة تانية خالص، على الرغم إنهم محطوطين في نفس الفئه السعرية.
بس إنت في عوامل تانية بتحكمك زي محضرتك وضحت، في القاهرة وإسكندرية وكده، قطع الغيار للوجان مبقتش مشكلة، متوفرة في التوكيل وبره كمان.
إنت محتاج ح بلدياتك معاه لوجان يعرفك إيه الوضع، أو حضرتك إسأل، أنا فاكر فيه أكتر من عضو معاهم لوجان من المنصورة بس مش فاكر مين.
الفيرنا مش وحشة ولكن بعد تقفيلها محليا عند غبور لك أن تتخيل، بس عموما ما أقدرش أفتي فيها، لاكن أنا مستخسر لو اﻷوجان وضعها حلو في المنصورة من ناحية قطع الغيار والصيانة.
بس نصيحة، متاخدش علا كلام الصنايعية، هو عايزك تجيب عربية هو يعرف يشتغل فيها، لو عندك مركز صيانة معتمد أو فرع توكيل رينو، يبقى متهينش نفسل ولا عربيتك، إنت هيبقى معاك ضمان 100000 أو ثلاث سنوات، إللى بتصرفة عند الصنايعية إصرف نصفه على الصيانات الدورية وعربيتك تفضل جديدة، من غير محد يلعبلك ولا يخربلك فيها.

لو وضع الرينو في المنصورة سئ، يبقى طبعا الفيرنا أحسنلك، القرار قرارك يابرنس، بس لو لوجان وضعها في المنصورة تمام يبقى إنت الكسبان بجد والله، وإنت جربت بنفسك.وال
شكرا لردك الجميل و نصايحك الاجمل و بحييك على صبرك و أسلوبك الراقي لأني
كنت متابع ردود حضرتك في موضوع اللوجان الاوتوماتيك 2012 اللي كان فيها نتشه
( مش بقولكو مذاكر المنتدى )

الفيرنا بقى منتشرة في المنصورة زي الرز ، ليه ؟ لأن كل التاكسيات فيرنا
اللوجان تواجدها زي تواجد التويوتا كورولا او اللانسر ، ليه ؟ لأنها ملاكي

و بالمناسبة انا صاحبي معاه لوجان 2010 ماشية 45 ألف كيلو و مش متابع في التوكيل

بيجيبلها قطع غيارها من المنصورة و بيصلح اي حاجة فيها في المنصورة

ربنا يصلح الحال و انا بدأت تتكون عندي قناعة داخلية باللوجان بس ربنا يكرم و ابيع

التيريوس دي الاول و اخلص منها