قديم 02-07-2012, 02:47 AM
Dr.Mustafa Dr.Mustafa غير متواجد حالياً

Dr.Mustafa has a spectacular aura aboutDr.Mustafa has a spectacular aura aboutDr.Mustafa has a spectacular aura about
افتراضي رد: هتجنن أجيب لوجان ولا فيرنا :(((((((

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

معلش ومع أحترامى للجميع , هى ليه الناس بتخاف من التوكيلأت يعنى معلش ومع أحترامى , يعنى هى الصنيعية رخيصة .. التوكيل يعنى هيديك قطعة غيار محترمة ومضمونة , التوكيل يعنى مكان محترم تقعد فيه تستنى عربيتك لحد ماتخلص وناس معملتها محترمة وبذوق وأدب مش زى أسلوب الصنيعية , توكيل يعنى هيصلح حاجة ومش هايخرب لك حاجة تانية زي ما كتير من الصنايعية ما بيعملوا وناس كتير عارفة الكلأم ده, وعلى فكرة فى النهاية الفرق بحسبة بسيطة بين التوكيل والورش ده لو فى حالة الصيانة وتركيب قطع أصلية مش مضروبة ففى الحالة دى الفرق بيبقى تقريباً 300 جنيه . انا من رأئى لو أنت حصرت أهتمامك فى العربيتين دوول فيبقى أتكل على الله وهات اللوجان أحلي بكتير من الفيرنا كشكل وخامات وتوكيل , وأخيراً أدعو لك الله من القلب إلى أن يهديك لما فيه الخير لك ويعوض تعبك خير بعد صبر بحاجة تريحك وتسعدك .
أولا شكرا لحضرتك جدا جدا جدا على ردك الجميل ..

ثانيا انا عايز أوضح لحضرتك حاجة صغننة قد كده

انا كنت عايش عمري كله 18 سنة في الإمارات و والله مش بتاع بهدلة يعني و بحب الأصلي و التوكيل

لكن تعرف حضرتك انا لما رحت بالتيريوس بتاعتي التوكيل عشان أغير جنزير كاتينه
الفتيس قالولي ايه ( طبعا توكيل المنصورة ) ؟

قالولي معندناش قطع غيار لموديل عربيتك !! قلتلهم هوا انا جيت توكيل مرسيدس ؟

قالولي لأ توكيل دايهاتسو بس عندنا قطع غيار الجديد بس

قلتلو و الله دي مش بيجو 504 موديل 1979 دي دايهاتسو تيريوس 2000

قالي ( و ركب الوش الخشب ) يا فندم عندنا قطع غيار من 2008 لحد 2012

طب يبقى مسابليش غير البهدلة مع الصنايعية و بوظولي حاجات كتير كانت سليمة

لأن تشخيصهم بالتخمين دايما و بطريقة الاستبعاد ( يعني نغير دي و لو ماتحلتش نغير دي و لو لسه موجودة المشكلة نغير دي .. بيحلقو على العيب زي اللي عايز يمسك فرخة )

أنا و الله عاجباني جدا اللوجان في ركوبها و شكلها من جوه و هيا احسن من الفيرنا فكده

بس الأساس عندي هوا السبب اللي انا بايع عربيتي عشانو ..

خدمة ما بعد البيع .. فنفسي حد من اللي معاه للوجان يقولي إيه رأيو في توكيلها اللي اسمو ( العدوي على طريق المنصورة المحلة )

يعني إخواننا اللي معاهم لوجان في المحلة أو طنطا برضو ممكن يساعدوني