قديم 28-06-2012, 05:59 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: (إنا لله و إنا إليه راجعون) الموتور محتاج عمرة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Elsahhar مشاهدة المشاركة

لو الموتور بياكل زيت وفى دخنة فى فايظ الماتور ونقص الزيت واضح جدا دة يبقى عمرة كاملة ولا نص عمرة
ولو محتاجة عمرة كاملة يبقى موتور استيراد افضل ولا العمرة مع العلم ان الاتنين تقريبا بنفس السعر
انا معايا لادا سمارة وواقع فى نفس مشكلة الزميل الفاضل وانا كل ما ينقص الزيت اذود الموتور هل دة غلط ولا لأ
متقدرش تحدد حاله الموتور بالظبط الا لما يتفتح للاسف ..

بس عموما لو الموتور كويس وسحبه حلو ولا بيرزع ولا بيبرجل والدواره بتاعته معقوله وكده .. والمشكلة بس فى نقص الزيت والدخنه يبقى ده مؤشر كويس انه محتاج نص عمره بس (طقم شنبر) ... بس برضو مش هتبقى متأكد بنسبة 100% الا والموتور مفتوح قدامك .....

لو محتاجه عمره كامله يبقى الافضل طبعا موتور استيراد او على الاقل نصف موتور (بلوك بس) من غير وش سلندر ...

برضو انصحك تحط زيت تقيل (ممكن تحط موبيل دلفاك) بتاع الديزل وتحط عليه زيت شنبر وده هيخليك تحس بتحسن شويه ........

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ