قديم 28-09-2008, 09:30 PM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لملاك الميجان، ليه بتبيعوها برخص التراب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك فيها يارب ويكفيك شرها ،،،

واضح من كلامك انك بتحب العربية جدا ومهتم بيها وديه اهم حاجة تخلى فيه عشرة طيبة بينك وبين عربيتك

ايوه عشرة لان العربية زى الزوجة الى حد ما والميجان تحديدا فى راى عاملة زى بنت الناس الذوات اللى عايزة تعامل بشياكة وحرص دائمين وبالطبع تصرف عليها كويس زى علشان تديك اداء وخدمة ترضيك

المشكلة ان بايو مش عايز كده بايو وغيرة من اصدقائى اللى شوفتهم بيشكوا من العربية ديه عايزين (ست) او عربية بنت بلد حمالة قسية وتعيش باى حاجة

يعنى بلغة العربيات الميجان عايزة

عربية معروف تاريخها او جديدة
قطع غيار اصلية
دعم فنى وصيانة من متخصصين فى السيارة
حتى قائد السيارة لازم يكون قارى كفاية عن الخواص والمزايا المعقدة اللى فيها
استخدام معقول وقيادة طبيعية
(لان العربية مش معمولة للخدمة الشاقة او للقيادة الرياضية)

فالطبيعى ان مش كل الناس تقدر او تحب انها تعاشر (ست) او عربية محتاجة النوع ده من المعاملة لاكن مش معنى ده انها وحشة او كارثية ومالكيها مفيش قدامهم غير انهم يتخلصوا منها باى سعر

ارجوا ان اكون وفقت فى شرح وجهه نظرى ومحدش يتدايق من كلامى او من المثال الغريب ده ptmnlo123per1127

بالعكس يا باشا كلامك صحيح الى حد كبير

أنا بس بختلف معاك فى نقطتين
القيادة الرياضية : أنا على طول بنزل نقلات و كتير جداً بنقل على المانيوال مود و احرق على العربية
قطع الغيار الأصلية : أنا مركب حالياً تيل و طنابير أمامية وبارة دركسيون من برة التوكيل وشغالين معايا زى الفل والحمد لله ( أقل قطعة فيهم عاملة حوالى 20 الف دلوقتى من غير مشاكل ولا بوظان )

و أذا كان فى حد بيفكر أنه عاوز عربية حمالة أسية........يبقى ميفكرش فى الفرنساوى الجديد خالص

وزى ما حضرتك قولت.......أنت عاوز واحدة ست بيت وتعمل شغل البيت وانت ممكن تتغاضى عن أنك ترجع البيت تلاقيها مش مهتمة بنفسها و ريحتها بصل مثلاً أو تكون عاوز واحدة هاى كلاس تعرف تصرف عليها ( بس بحدود برضه.....) وترجع البيت تلاقى ما يسرك
لو عاوز الأتنين مع بعض يعنى أنت بتدور على ألمانى.........شخلل جيبك بأه ptmnlo123per157

عموماً قطع غيار الميجان مش غالية قوى زى ما قلت قبل كده وأن شاء الله قريب هجيبلكم أسعر قطع الغيار داخل و خارج التوكيل