قديم 23-04-2012, 05:58 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهي الافضل نيسان صني -بي واي دي اف ثري والفرق 20 الف جنيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

اذا كنت تريد مقارنة حقيقية وعملية تستفيد منها وتاخذ قرارك على بينة يجب ان تكون من اشخاص على خبرة ودراية بالسيارتين حتى تكون المقارنة مقبولة وللاسف معظم المشجعين للنيسان لم يجربوا البى وادى دى او يقودوها فترة من الزمن كفيلة بالحكم الحقيقى --سيدى الفاضل انا عندى كورولا 2010 وعندى بى واى دى وقمت بقيادة النيسان صنى اللى فى السعودية موش اللى فى مصر يؤسفنى ابلغك انه النيسان سيارة فاشلة جدا جدا ومن اسوء السيارات التى قدتها فى حياتى والبى واى دى افضل منها بمراحل من حيث الثبات والتسارع ووسائل الامان والرفاهية حتى مكيفها اقوى والشخص اللى غاوى وبيركب سيارات كتير وبيحب يجرب بيكون عنده احساس بالسيارة اول ما يركبها غير اى حد تانى فلو هتبص على الموضوع انه يابانى وصينى وخلاص يبقى فكك من المقارنة اصلا اما اذا كنت راجل خبرة وركيب ومحترف روح اجر السيارتين كل واحدة يوم ولا اتنين ومعلش اخسر الف جنيه تجربة بس هتشترى بعد كدة وانت عارف انت شارى ايه وليه
تقبل تحياتى

كلامك محترم جدا بس حضرتك جربت البي واي دي كام سنه يعني سنه سنتين بكتير طبعا عشان العربيه لسه جديده والعربيه في الاساس بتعتبر من السلع المعمره اللي لازم نقيم ادائها بعد كم سنه استهلاك عشان نقدر نقيمها صح بس الصني بقالها سنين ومحدش اشتكي منها شكوي عامه زي مثلا فتيس او فرامل او اي حاجه تانيه كبيره مع احترامي طبعا للبي واي دي كعربيه في حدود ال70 الف بس اعتقد ان اسم نيسان كفايه في انها تتفوق علي الاقل مع السيارات في الفئه السعريه بين ال70 ل100 الف وخاصه ان الصني من اشهر موديلات النيسان واللي حققت نجاح كبير جدا والدليل استمرار انتاجها حتي الان واقبال الناس علي شرائها ده رايي وانا طبعا بحترم رايك جدا واختلاف الاراء بيفيد اكتر وكنت نفسي من صاحب الموضوع انه يقارن مثلا بين البي واي دي واللوجان او اللانوس او يقارن بين الصني والاوبترا عشان تبقي مقارنه عادله