قديم 22-04-2012, 09:59 AM
الصقر_الجارح الصقر_الجارح غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص حبوب ومُتسامح..أحب الخير لكل الناس..وأحب معرفة الناس
هواياتي: السيارات, الكمبيوتر والإنترنت

الصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to all
افتراضي رد: تغيير اضائة الانوس كامله ( فوانيس + عدادات + شنطه وصالون ) بالصور

خلاص يا استاذ عصام شغلتهم ألف شكر.

امبارح بالليل بعد صلاة العشا قولت أحاول تاني وسميت بالله وفكيت العدادات وشيلت اللمبات القديمة وركب اللمبات الجديدة في الداوية, وزقيت الطرفين النحاس اللي في الــ 4 دوايات نفسهم لقدام سنة بسيطة بمفك صغير , و اللمبات مكنتش راضية تركب بسهولة في الأول, قعدت أحاول وفي الاخر ركبت بس بصعوبة شوية وحاسس انها مزنوقة شوية, ووصلت الفيش اول مرة وشغلت النور مفيش إلا لمبة واحدة اللي اشتغلت, قمت شيلت الفيش تاني وفكيت الــ 3 دوايات اللي مش شغالين وعكست اللمبات, وسميت بالله وركبت الفيش تاني, وأخييييييييييييييييييييير ا لقيت اللمبات كلها اشتغلت والنور بقى 100% هييييييييييييييييييييه

بس عندي كام سؤال أتمنى من حضرتك تجاوب عليهم.

1/ عشان افك الوش البلاستيك الخارجي للعدادات بحرك الكليبسات بتاعت الوش نفسه لقدام وهو هيتفك وخلاص ولا فيه مسامير موجودة لازم أفكها الأول؟

2/ تاني حاجة بعد لما افك الوش وألون المؤشرات بتاعت العدادات لو استخدمت قلم ماركر بتاع السبورة اللي هو غير قابل للمسح ده فيها حاجة ولا هيبقى تقيل شوية؟

3/ أنا خايف وأنا بلون المؤشرات تتحرك من مكانها لفوق أو لتحت وتلخبط في القِراية, في مشكلة لو حركتهم زي الصورة كدا ولا ايه؟

4/ اخر سؤال:

ياريت حضرتك تقولي ايه حوار اللزق الواشين ده يعني هو عامل ازاي بيبقى سايل زي الأمير كده ولا حاجة تاني؟

وأحطه فين بالظبط في العدادات؟ وسعره في حدود كام؟

وإن شاء الله لما أكمل شغلي هصور العدادات وأحطهالكم.

وفي النهاية احب اتقدم بخالص الشكر ليك ياباشا الفضل كله يرجع لربنا ثم لحضرتك..جزاك الله خيرا.

أسأل الله تعالى أن يوفقك لما يحب ويرضاه في الدنيا والاخرة, وأن يرزقك من فضله, وأن يشفي أولادك وزوجتك شفاءً لا يُغادر سقماً, وأن يبارك لك في مالك وأولادك وزوجتك وأهل بيتك الكريم..اللهم آمين.