قديم 22-04-2012, 07:19 AM
king speed king speed غير متواجد حالياً

king speed will become famous soon enoughking speed will become famous soon enough
افتراضي رد: موسوعة اسئلة سيارة الشعب 128(لو عندك سؤال او مشكلة ادخل حطها وهنجوبك فى اسرع وقت)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amgadshah مشاهدة المشاركة

انا عضو جديد بالمنتدى الجميل ده واستفدت من خبرات حضراتكم جدا بس كنت أرجو الافاده فى عربية شفتها هقولكم مواصفاتها..
اولا انا شفت عربيات كتييير بس مشارح - يعنى تعبانة جدا - مع صاحبى الميكانيكى وهو مبيعجبوش العجب بالمناسبة ..طبعا معجبهوش ولا حاجة منهم..
بالنسبة للعربية اللى انا بتكلم عنها رحت انا وصحبى الميكانيكى شفناها هى موديل 88 1300cc شكلها جميل جدا من الخارج وفرشها حلو الخلاصة تحفة من برة ولسة خارجة من بوية..
ملاحظات صحبى عليها انها مكنتها خفيفة شوية بس تتلم بطقم شنبر..
الملاحظة التانية انها داقة قايم
الملاحظة التالته ان الكبوت بتاعها متغير لانه قالى ان كبوت ال88 هواية واحده واللى شفناه فتحتين تهوية..
وصاحبها بيقول انها بوية شركة من جوه على حسب كلام اللى اشتراها منه بس طلعت رشه جوه.. بس شكلها نظافة يعنى.
المهم هو مطلوب فيها 20000 جنيه وصاحبى خلافه الوحيد على العربية دى ان سعرها غالى لكن لو نزلت ل 16000 ماشى ناخدها لان هو ده السعر اللى حتجيبه لو حاولت ابيعها تانى..وده على عكس العربيات التانية اللى شفناها لدرجة ان فى واحدة عجبتنى قوى وقلتله هاخدها اقسم انه ماحيمد ايده فيها وانا اتحمل مسؤليتها لوحدى لانها حتتعبنى اوى..
بس المشكلة انى سألت ناس قالولى الميكانيكى بيدى سعر دايما اقل فى الحاجة وانه كده مش هاشترى حاجة..
انا استخرت ربنا وفى حيرة شديدة ..ارجو منكم المساعدة فى اتخاذ القرار..
مع ملاحظة ان الكبوت الخاص بها فتحتان ..
والسيارة 4 غيار مش 5
ورخصتها طويله.

ملاحظة اخيرة دى افضل حاجة شفتها الباقى وحش جدا مفيش مجال للتفاوض عليه من الاساس..
حرام بجد تشتري ب20000 الف 128 لية فكر في ريجاتا بور زجاج كهرباء و 1500cc
بلاش تشتري 128 بسعر دة حتي لو نظيفة وريجاتا سعرة مابين 20000 او 25000