قديم 03-04-2012, 04:43 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
للاهمية رد: رابطة ملاك القوية فيات 125 لتبادل المعلومات ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.R مشاهدة المشاركة

هل من خطر ان يكون فيه شحم فى الفتيس والكارونه ؟ وايه مزاياه وعيوبه لانى سالت عرفت انه بيتحط لما يكون فيه ونه فى الكرونه انما الفتيس ليه فيه شحم بولونيز 1500 مو88
مبدئيا كده لو إفترضنا إننا مانعرفش نوع الشحم اللى جوا الكارونة والفتيس
الطبيعى اننا بنحط زيت فتيس تقيل للكارونة والفتيس فى عربياتنا البولونيز وال125 بنحط الزيت ال 140
ولو عاوز تخلى الصوت أقل شوية ممكن تحط الشحم بتاع بترومين او موبيل بس مش اى شحم ( الشحم الصابونى الخفيف )
فيه كمان إضافة الزيت بتاع التروس ده
العلبة دى ب 15 جنيه تحطها مع الزيت وهتدعيلى انا حاططها عندى وخلت صوت الفتيس هادىء ماشاء الله
بس الكلام ده بعد ماتغسل الفتيس والكارونة من الشحم
لأن المفروض يكون الدايرة دى فيها زيت مش شحم عشان الرواسب تبقى فى الزيت من تحت إنما الشحم بيلم البرى بتاع التروس ويزود الأكلان ( التآكل)

التعديل الأخير تم بواسطة Hisham.Elgazzar ; 03-04-2012 الساعة 04:56 PM