قديم 25-03-2012, 03:16 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ال BYD ولا رينو لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drpepo مشاهدة المشاركة

استاذى الفاضل اللوجان ارخص لان ليس بها كماليات
ثانيا البى واى دى الاتوماتيك الدريكسون بها ملتى فانكشن
ثالثا البى واى دى بها دعامات فولازية لامتصاص الصدمات
رابعا الفرق بين السيارتين في السعر موجود والفرق في الرفاهية والامكانيات والكمالليات ايضا موجود وواضح استاذى الفاضل
وانا لا اعيب في اللوجان لكن لا احب احد ان يقول بلاش صينى علشان هو اسمه صينى
فيجب ان يكون النقد اكثر موضوعية
تحياتى

استاذي الفاضل بس عندي سؤال - هي اللوجان مفيهاش ايه من الكماليات عشان حضرتك تقول ان مفهاش كماليات !!!!!!! هي الكماليات دي عبارة عن ايه بالظبط؟؟؟؟

طبعا لو الموضوع دا اتعمل في منتدي الرينو كنت حتلاقي برضة ان الرينو افضل من ال BYD الصيني عشان اوروبي والكلام المحفوظ والمقروء كل يوم علي المنتدي

بس انا مش حقولك مين احسن لان بالامانة العربيتين دول بالذات اثبتوا كفائتهم في السوق المصري وصعب المقارنة بينهم علي اساس العيوب والمميزات او الكفائة

وجه المقارنة الوحيد هو انت - راحتك النفسية وانت مرتاح لايه وفي نفس الوقت ايه اللي انت محتاجة في العربية والاهم من دا كله صدقني - مدي قرب توكيل الصيانة للمنطقة اللي انت ساكن فيها او فيها شغلك لان الموضوع دا صعب جدا لما تبقي عندك مشكلة لاقدر الله ومش قادر تروح بالعربية التوكيل عشان بعيد عنك مثلا او طريقة غير طريقك

بس - حاول تبقي مقارنتك بين العربيتين مش انهي احسن تبقي المقارنة انهي تناسبني اكتر

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima