الموضوع: مشكاح وريما 2009
عرض مشاركة واحدة
  #13  
قديم 27-07-2009, 11:53 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات
 
تاريخ التسجيل: Jan 2009
الموقع: الشرقيه
المشاركات: 6,740
د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكاح وريما 2009

-6-
طلع مشكاح من الحبس على ذمة قضية وقد طمأنه المحامى الى أنها براءة مؤكدة 00

جلس يحتسى كوب الشاى ومع كل رشفة تهتز الغرفة!!

دخلت عليه ريما ومن أن رآها حتى قال:
-شوفتى شورتك السودة عملت فيا أيه يا ريما يا قديمة

-غباءك هو ه اللى عمل فيك كده
مش أنت اللى طلعت الفار والناس مبحلقة لك من صوتك الحمّارى

-وانتى بقى كنتى قاعدة معايا ايه؟
لوح ولا كرسى!!
نبهينى بعينيك اللى بتشوف النملة على سطح الجيران00 اتعميتى وأتهطليتى

-ما علينا اللى حصل حصل وجت سليمة

-جت سليمة ازاى 00قضية وانا سوابق يابنت نفوسة وكله من الاول للآخر بسببك وبسبب أفكارك اللى تودى فى داهية

-خلاص يا أخويا بلاها أفكار 00اتجدعن وشوف لك شغلانة توكلنا منها

-ما أنا كنت بشتغل ويومية خمسين جنية أنتى اللى اتبطرتى

-خمسين جنية !!
دول يا دوب كانوا بيجيبوا لحسة لزورك هوه فيه حاجة بتكفى كرشك
أنا عارفة أمك كانت من يأجوج ومأجوج ولا من منين

-مالك ومال أمى يا بنت نفوسة الندابة وعزوز سبارس

-مالهم يابن شمندى التربى اللى كان بيبيع الاموات بحته حشيش وأفيونة

-طب والله لو زودتى لتكونى طالق

-ما علينا لاتعايرنى ولا أعايرك الهم طايلنى وطايلك00
ح نعمل أية؟

-أنا عن نفسى ح أرجع شغلى تانى

-شيّال بخمسين أهيف!!!

-عندك حاجة تانية

-آه

-المرة دى بقى سكتك مؤبد ولا أعدام؟

-لا دى ولا دى00
شغلانة بقلاوة

-قولى يا جلابة المصايب

-أنت عارف الموقف اللى عند الميدان

-ميدان تانى 00لا 00لا
أنا حرمت أروح هناك تانى

-أسمع بس 00
أنت تعمل فرده على الموقف وتلقط من الميكروباصات

-طب م هناك الواد زعزوعة بقالة سنين

-أديك قلت 00زعزوعة
زعزوعة ولا بغل أسترالى زيك

هرش رأسه:
-أه00!!

-ديتها شوية رزالة وان حكمت علقة وينكشح
أنت ابن المنطقة وهوه غريب ملوش حد

-تفتكرى 00بس ده واد لبط

-ما يكلش معانا الكلام ده00 اتوكل على الله
عايزين فلوس عشان ناكل وندفع للمحامى

-تفتكرى 00

-قوم يا راجل متخليش الشيطان يلعب بيك

-والنبى مفيش شيطان غيرك00 ده أنتى اللى علميته الشيطنة

************************* *
وذهب مشكاح فاردا عضلاته يبرطع فى الموقف00
قال بصوت عالى وهو يزأر:
-وله يا زعزوعة

جاء اليه مرتابا:
-خير يا معلم مشكح

وطرقع له مشكاح على قفاه:
-أنت ح تهزر معايا يا جعر ولا أيه؟

قال بغضب :
-ليه الغلط ده يا مشكاح؟

-شوف ياد 00 الموقف ده من النهارده بتاعى
لم عزالك وأخلع بدل ما أسيح دمك

-أييييييييه؟
هيه فرده ولا عافية؟
ألعب بعيد أحسن لك

ضحك مشكاح وقهقه بقوة وقال:
-متخلنيش أمد أيدى عليك

قال بثقة:
-طب ورينى كده

وحمله مشكاح كالفأر وألقى به على الارض بقسوة00ثم أخذ يركله بأقدامه ككرة صغيرة

قام زعزوعة ينفض التراب ويتألم من شدة الضرب00 ابتعد كسيرا مجروحا وهو يهدد:
-والله لاوريك يا مشكاح الكلب

ضحك مشكاح00
وبدأ فى فرض سيطرته على الموقف وانهمك فى لم الاتاوة وعاد فى الليل لريما يحمل مالذ وطاب وانكب على الطعام يلتهمه وينسفه فى دقائق معدودة كالعادة وعندما امتلىء كرشة الضخم أنقلب على الاريكة يغط فى النوم

تتبع
__________________

رد مع اقتباس