قديم 25-01-2012, 12:28 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رجّة مش خفيفة مع السحب.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

من رأييى ترفع السياره فى بنزينه وتخللى عامل البننزينه يشوفلك فيه بوش فى العجل ولا لا

وممكن تعمل إختبار ترصيص للتعرف على حالة بلى العجل بالأكسات

صعب جدا فنيا يا بشمهندس سمير يكاد يكون مستحيل الي حضرتك بتقترحه ده, نظرا لإنعدام خبرتي يا فندم وغير إني لما هروح لحد مش بيفهم هيبعتني على مشكلة أكبر أو عند حدتاني.
إنما لو حضرتك شاكك في التشخيص أنا ممكن أروح لعفشجي تاني يقولي إيه الي بايظ.
----------------------------

لكننى أريدك أيضا أن تطمئن على بطاحات ركب التحميل الأماميه

وارد أوى تلاقى كاوتشة بطاحه أو الإثنين بحتاجه للتغير
والله يا بشمهندس أنا حاسس إنك بتتكلم بالهوريغليفي, مش فاهم أي مسمى من المسميات دي كلها.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

الأكسات هى أعمده صغيره على نهايات أعمدة الكبالن ( بعد الكبلن نفسه ) من الجوانب الخارجيه

التى ترتكز على بلى العجل

ووظيفة الكبلن هو توصيل الحركه الدورانيه والمفصليه فى ذات الوقت بين أعمدة الكبالن

والأكسات
طيب معلش حضرتك ممكن كمان تجاوبني على أهم سؤال الله يكرمك.
فيه مشكلة من الإستمرار على الوضع الحالي ولفترة,
أنا طبيعتي في الإستخدام قاسية شوية ياعني فرامل شديدة وساعات ملفات بسرعة وأحيانا بمشي طريق لمدة تزيد عن الساعة ونص بسرعة لا تقل عن 140, غير في بعض الأحيان بوصل لـ 170 أو أعلى قليلا.
فا أنا مش مستعد أصلح العيب ده "لو كان أكسات" دلوقتي ياعني لظروف خاصة.
أولا العفشجي قالي تمنهم جداد عالي ودا غير التركيب.
أعرف واحدة كان معاها بيجو 206 وإتكسر منها الأكس في مرة وهيا على طريق صحراوي وطبعا شافت الويل لحد بس ماعرفت تروح وأنا كل الي خايف منه إني ألاقي العربية رقدت مني على بوزها وأنا في ملف ولا فوق مطب.
على فكرة أنا مش بتاع تخميس ولا قرص والمطباط باخدها بمنتهى الراااحة أنا بس أسلوب سواأتي عصبي لأني معظم الوقت ببقى مستعجل أو متأخر.

بجد بجد أنا شااكر مجهودك يا بشمهندس ومجهود الإخوة الكرام الي بيحاولوا يساعدوا لوجه الله والله والله دي أكتر حاجة بتميز مصر موتورز الجو الودود والحميمية بين الأعضاء.
:lov eu: