قديم 24-01-2012, 02:55 AM
elgdawy2007 elgdawy2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: الجداوى
التخصص العملى: سياحه وكمبيوتر
هواياتي: السياحه

elgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura about
عاجل رد: آخر أسعار سوق المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

شكرا لك
موضوع الميل حدث معى بس السيارة كانت مستعملة طبعا وعرفته عندما ذهبت لضبط الزوايا وأشار الفنى أنه هناك ميل بالسيارة ولازم أمر على عفشجى للضبط أولا قبل ضبط الزوايا وذهبت لعفشجى محترف أثق به وقام بضبط الميل بتعلية جلد بسيطة جدا فى ناحية الميل وبعد ها تم ضبط الزوايا وسارت السيارة بشكل طبيعى جدا وبلا أدنى مشاكل تذكر فى الثبات أو الإتزان ولكن فى حالة صديقك مع سيارة جديدة ومازالت فى مهدها الأول لابد من إيجاد حل نهائى لهذه المشكلة البسيطة بالتوكيل ومعالجتها أو إستبدال السيارة لأنه من حقه إستلام سيارة بلا عيوب
جزاك الله 1000 خير يا دكتور تامر وحمد الله على رجوعك بالسلامه الاول وتانى حاجه بقى تقرير مركز السبع كانوا عاملين على الجزء الشمال علامه بالاحمر يعنى هل معنى كده ان فيه خلل فعلى فى السياره وهما معترفين بيه والا العلامه دى قبل الكشف على السياره مثلا بيعملوا تقرير الاول عشان يعرف فيه جوانب الخلل فين ويعالجها!!!!! وخصوصا بقى انه لما راح يظبط زوايا الفنى عمله استبدال للكاوتش اليمين مطرح اليسار واليسار مطرح اليمين ساعتها بقت تدحف يمين والفنى قاله ده عيب فى الكامبر بسيط ومقدرش اعمل فيه شيىء بس ميخوفكش تمشى بيها عادى ولو قدرت تبدل السياره يبقى خير مقدرتش يبقى مفيهاش مشكله ايه رأى حضرتك يا دكتور تامر فى الموضوع ده!!!!!! سورى ازعجتك معلش هو عموما لسه مرحش صيانه ال5000 عاوزين بس تأكيد عشان نعرف نتكلم معاهم بشكل صحيح ومنلغبطش معاهم بس مش اكتريعنى من الاخر كده عاوزين نعرف ده عيب فعلا فى السياره والا يكون فنى ظبط الزوايا فاشل!!!! لان انا سمعت ان السبع برضه فى موضوع ظبط الزوايا ده فاشل جدا عشان كده بس عاوز اعرف التقرير والعلامه الحمراء الموجوده فيه دى فى الخانه الاخيره اليى بتدل ان فيه خلل عن المعدلات الطبيعيه فى الجنب اليسار دى عباره عن ايه بالظبط واسف تانى انى ازعجتك وحمد الله على سلامتك

التعديل الأخير تم بواسطة elgdawy2007 ; 24-01-2012 الساعة 03:05 AM