قديم 20-10-2011, 08:50 AM
الصورة الرمزية memo1100
memo1100 memo1100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: سيارات

memo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud of
افتراضي رد: B M W قبل و بعد ....!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maro2004 مشاهدة المشاركة

B M W اسم جميل سيارة جميلة لكن عند البيع لا تساوى شىء حقيقة ودراسة تقول ان

سيارةBMW سيارة تلزق فيك ومش عاوزة تسيبك عند البيع وبيعها بيكون اضطرارى مثل الهبوط الاضطراى للتخلص منها هذة سيارة متعة فى القيادة فى الاوبش مثل 725 و773 و 525 ولكن للاسف الشديد هذة سيارة اولا قطع غيار مبالغ فيها لانها مصنوعة من الفضة والذهب
تانيا من يمتلكا يضيع فلوسة على الاض لانك عندما تشتريها وتخرج من باب المعرض او الشركة ممكن تبيعها نصف ثمنها دة قبل ما تعلق نمر كمان اما لوعلقت نمر الله المستعان
ثالثا هذة سيارة لا يتم احترامها فى الخليج عندما ترى مرسيدس او بى ام بيكون اللى ركبها واحد بتاع محارة مع احترامى لهم او واحد فاعل بيشيل خرسانة مع احترامى للاخوة بتوع الخرسانة والوكلاء
الخيلج لا حترم الا السيارة اليابانى والامريكى اما السيارات الاروبية لا تساوى شىء الا فى مصر فقط لاغير
يعنى تيويوتا كورولا فى السعودية تساوى 20 الف مرسيدس تساوى 9 الاف
يجب تغير الثقافة العامة للسيارة ونسب الامان والتوازن والصيانة ثمن قطع الغيار واشياء اخرى
للنهوض بثقافة المالك والسائق ومعرفة ما تقتنية من سيارة واوبشن وكماليات
وتستمتع بكل جنينة تدفعة

ولا تدفع مقابل كبير فى شىء لا يساوى اوك باى
يا باشا مينفعش تقارن عربية موديل السنة بعربية قديمة
يعنى التويوتا الكامرى 4 سلندر موديل السنة فى الكويت حوالى 5 الف وشوية الى بى ام دبيلو 530 موديل 2007 ب 5200 الف دينار الكامرى وغيرة من نفس الفئة الى حضرتك بتقول عليها اركبها وشوف اذا كنت هتمتع بيها و لا لاء عربية فعلا زبالة فى الكويت انا مسميها عربية البدو مع احترامى للجميع لو انت بتحب السرعة العربية دى فوق 180 رقاصة على الطريق بالنسبة للامركيى هنتكلم على اللومينا s & ls & ltz & ss طبعا اعلا حاجة فيهم الى اس اس العربية دى اسمها مقبرة الشباب موتور قوى بيجرى بجنون بس تعالى بقى وقف العربية غير دايما مشاكل كتييييييير فى الجير بوكس وسيستم البريك بتعها وحرارة ومشاكل كتير جداجدا انا كان معاياة كمارو اس اس والله العظيم كنت اة بستمتع بالجرى و الاستعراض بيها بس بعد ما بخلص لازم تتشال وعلى الميكانيكى عاطول والكابريس نفس النظام اشتريت نسيان ماكسيما بامانة ربنا من احسن العربيات الى ركبيتها فى حياتى بعد ال بى ام دبليو دلوقتى وكرايزلر اس ار تى كانت معاياة فيها مشاكل دلوقتى دودج تشارجر الكل شايفها انها عربية تقيلة على الطريق والله العظيم شكل بس انا نزلت بيها مصر كنت ماشى 220 بيها الهوا كان بيحدفها يمين وشمال الماكسيما كنت بقفل بيها 260 عمرها ما كانت كدة البى ام دبليو ام 5 موديل 2000 قفلت بيها 280 العربية ماشاء الله عليها تحفةةةةة من غير كلام ال 530 موديل 2007 جميلة جداجدا فى الثبات والسرعة سيبك من الخليج وهما بيبفكرو فى اليابانى والكلام دة
مصر لبنان سوريا معروفين انهم بيعشقوا الالمانى ودة الصح فعلا
يعنى انا لو فى مصر ومعاية 80 الف جنية انا مستحيل اروح ادفعهم فى عربية موديل السنة من العربيات الورق الى فى السوق انا ممكن اجيب بى ام دبيلو قيدم واظبطها انا على مزاجى وهتتطلع احسن من اى عربية جديدة من حيث السرعة والقوة الثبات

لا حول ولا قوة الا بالله