قديم 19-09-2011, 03:03 AM
الصورة الرمزية amriar
amriar amriar غير متواجد حالياً

amriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura aboutamriar has a spectacular aura about
افتراضي رد: تجارب الأعضاء مع شركات التأمين التكافلي ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

أولاً: ألف مبروك مقدما على العربية
ثانياً : لو عايز نصيحتى وزى ما بيقول المثل أسأل مجرب - كل شركات التامين واللى شغالين فيها شكل واحد وطابع واحد وأسلوب واحد . وش حلو وجميل ساعة ما تيجى تتعاقد وتمضى معاهم :Love_lett er: وقرف وزهق وخصومات من الفاتورة ساعة ما تيجى تصرف منهم وتاخد منهم حاجة وكل واحد بيبقى عامل كأنك بتأخد من جيبه ويديك:014FDA~ 117: , ده غير يقولك مش عارف روح صلح عند مين ويعطلك ويعطل العربية لفترة تقرب من شهر فى التصليح ,ده غير يقولك أدفع من جيبك وبعدين حلنى على بال ما تصرف , تكون تقريبا صرفت ربع الفلوس الله هأتخدها منهم على المكالمات عشان تعرف الشيك هأيصرفوه أمتى .. تصدق بالله .. والله العظيم أنا جبت عربيتين زيرو وكنت مأمن عليهم والله وماتنصفت فيهم وخسرت فيهم . وبعدين جبت عربية كسر زيرو وحلفت أنى مش هأمن أبدا على عربية ولله الحمد بفضل الله عز وجل العربية الله وأكبر ربنا مبارك لى فيها وبسأفر وبروح وبأجى بيها وزى الفل بفضل الله .. صدقنى التأمين ده فكرة فأشلة .. أنا مش عارف أحنا بنأمن ضد مين .. ضد قضاء الله .. بنحمى نفسنا من قدر ربنا .. ده رائى وأنت لك حرية الأختيار لكن أنا والله كلمتك حديث صادق من القلب وعن تجربة شخصية وربنا يوفقك لما فيه محبنه ورضاه .

ربنا يبارك فيك و شكرا لاهتمامك.. انا اللي عايز اعمله اني اخد بالاسباب .. اعقلها و اتوكل ..
وعشان الحلال والحرام بدور علي شركه تأمين تكافليه بشروط معينه كمان و ربنا يوفقنا للى فيه الخير

انا دوخت .. بس كله بثوابه و عايز الكل يساعدنى عشان في الااااااف بيدوروا كدا و ربنا ها يهديهم لنفس المكان دا في وقت ما بيدوروا زيي كدا ..

لسه منتظر باقي الاعضاء الكرام