الموضوع: موقف غريــب
قديم 17-09-2011, 03:13 PM
black_cres black_cres غير متواجد حالياً

black_cres has a spectacular aura aboutblack_cres has a spectacular aura aboutblack_cres has a spectacular aura about
افتراضي موقف غريــب

سلامو عليكو
ازيكوا جميعا
انا اتعرضت لموقف غريب ومش لاقي له تفسير
انا كنت متعود اني احط بنزين من بنزينة محددة ولما جت الفترة اللي كانت فيها الأزمة الاخيرة حصل انهم بدأوا يخلطوا البنزين بالمياه فا بطلت اتعامل معاهم ولجأت لبنزينة تانية وهي اللي حصل الموقف خلال تعاملي معاهم فيها
لاحظت اني لما احط كمية معينة من البنزين فيها وكان يفترض انها تبقى كفاية عشان العربية تبقى متفولة الاقي المؤشر مش بيجيب الاخر خلاف ان استهلاك البنزين أصبح زايد جدا واني مثلا ابقى موقف العربية والمؤشر على علامة معينة ومجرد ما اجي ادورها الاقي المؤشر بينزل بسرعة ملحوظة لتحت رغم ان العادي ان مش بيحصل كدا قولت جايز العربية فيها حاجة محتاجة تغيير المهم حصل اني احتجت احط بنزين وانا في برة البلد فا روحت بنزينة وطنية ( بنزينة تبع الجيش ) وفولت لاحظت ان استهلاك البنزين في المرة دي رجع عادي وكأن شيئا لم يكن والمبلغ اللي دفعته عشان افول اكبر من اللي بدفعه في البنزينة اللي في البلد بحاجة بسيطة
وموضوع الزيادة في استهلاك البنزين دا ماحصلش معايا لوحدي فيه كذا واحد حصل معاهم منهم واحد حط بــ 50 جنيه بنزين المشر وصل لقبل اخر شرطة يعني العربية ما اتفولتش وراح مشوار لأسكندرية على ما وصل كانت العربية محتاجة ان يتحط ليها بنزين حط بــ 50 جنيه تاني لقى ان العربية بقيت متفولة ورجع من غير ما يحتاج يحط بنزين تاني
حد عنده تفسير للموضوع دا
يعني هل البنزينة دي بتسرق في العداد ولو كان كدا ايه اللي يخلي المؤشر بتاع العربية يدي قراءة غلط وينقص بسرعة بالمنظر دا؟؟؟؟

التعديل الأخير تم بواسطة black_cres ; 17-09-2011 الساعة 03:20 PM