الموضوع: عربية منظر
قديم 09-06-2011, 01:29 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عربية منظر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hambosi مشاهدة المشاركة

اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
الموضوع فوق المحترم لو لا بعض التدخلات السلبية
انا ان شاء الله نويت انى اشترى 516 بعد طول تفكير و دراسة و تجارب و مقارنات كتـــــــــــــير اوى بين نفس الفئة السعرية
على فكرة انا املك لانوس دايو 2006 و هنزل منها لان بعد ماجربت ال 516 و سمعت من ملاك ليها مش منتديات انا كنت بوقف اصحاب السيارات فى الشارع فى الاشارة خارج باب التوكيل اولا و بعد كدا فضلت اقرا عنها فى المنتدياتلقت ان الناس اجمعت على انها عربية محترمة جدا رفاهية ممتازة صالون واسع
موتور حدث وبلا حرج و على فكرة الناس اللى كنت بسئلهم ملاك للسيارة موديلات مختلفة2006-2007-08-09-10-2011
من الدراسة السوقية للعربية انا سئلت 120 مالك للسيارة 90 % منهم شكروا فى العربية جدا و فى رخص ثمن قطع الغيار و 75% شكروا فى التوكيل و على فكرة انا طبعا مجرب مراكز الصيانة بتاعت توحة من 2006 و بالخصوص تكنوسيرفيس محطة الرمل ناس ممتازة جدا
و لما حبيت انى اسوق السيراتو 2011 لقيتها ناشفة و غير مريحة بالمرة و الناس بداءات تعرف عيوبها و الشكوى زادت و مبيعاتها قلت بالمقرانة بنفس الفترة من العام الماضى
عرفين انا حاسس انكو بتتكلموا فى اواخر التسعينات و النص التانى منه لما ظهرت السيارات الكورى امثال دايو و الهيونداى و الكيا كان اللى عايز يشترى الناس تفضل تحذرة ايه ده هتركب كورى فى حد يرمى فلوسه فى الارض نفس الوضع فى هذه الايام للصينى
و من المتوقع ان شاء الله ان الصينى هيتفوق على اليبانى و الالمانى كمان
اذا كان بداء التنين الصينى بمنافسة الالمانى فى المانية نفسها شوفوا العربية فى السعوديه ماشيه ازاى بس مشكلة الصين ان بيعمل من نفس الحاجة باسعار مختلفة انت هتدفع كام هتكون الجودة ازاى و الرك على الوكلاء بتوعنا بيشتروا ارخص حاجة عشان يبقى المكسب تمام
و اسف على الاطالة
الله يفتح عليك انت جيبت من اخر الاخر