قديم 08-06-2011, 04:10 PM
الصورة الرمزية aymangalal7
aymangalal7 aymangalal7 غير متواجد حالياً

aymangalal7 is on a distinguished road
افتراضي رد: يوميات سيترونتى........ الـ AX

ده مشط النور اللى بنور مع نور الصالون الرئيسى انا مش مركبة للمنظر لأ
ده اضرار جبته عشان الوحيد اللى مالوش قاعدة وبيتلزق ع الوش على طول وللأسف مافيش منه النور العادى زى نور الصالون لان الليد كله ابيض والوان وانا كنت عايز الاصفر العادى مالاقيتش غير الازرق عشان يمشى مع نور الدواسة الخلفى والغرض منه ينور بالليل برضه عشان اشوف لو فى حاجه على الكنبة اوتحتها

دى بقى الحركة اللى بعتبرها تعديل فى الفوانيس(ولو انه تعديل بسيط) ليه؟؟
لان المفروض الفانوس الشمال اخر لمبه فيه من تحت بتعة الشبورة الخلفى اللى قولنا عليها قبل كده واللى بقابلها فى اليمين نور المرشدير فانزلت نور وصلة نور الشبورة بفانوس منفصل لوحده(فى الصور اللى فاتت) ووصلت مكانه مع نور المرشدير بقى ينور يمين وشمال ...... ده اولا
ثانيا بقى الفوانيس الخلفية كل الوشوش بتاعتها من تحت احمر (مش شفاف) ومع الرجوع للخلف الاضاءة بتكون تقريبا مالهاش لازمة عشان كده فرغت الوش الاحمر ولزقت بداله وش ابيض بقى اضاءته واضحة زى ماهو باين فى الصورة بس اللون الاحمر الباهت اللى باين ده من اجمالى لون الوش ومن حوالين الابيض لكن كده بقى اوضح بكتير وبينور اكتر...... ادعوا لى بقى هههههه

كده شكله من قريب وعلى فكرة حطيت الفامية على الفوانيس الخلفية عشان يدارى على مكان التفريغ واللزق اللى عملته منه شكل ومنه حل

نور الكبوت بالليل بقى ولا مالوش نفس يعبر عن نفسه؟؟؟؟

وده الزرار بتاعة

يتبع..................... ...