قديم 29-05-2011, 04:28 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: لحد إمتى هنفضل ساكتين.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

أنا شخصيا رافض فكرة النزول للشارع لتوصيل الصوت لأني معترض على إنى إلى عايز يجيب رغيف عيش بدل مايقف في الطابور يقولك ناخد الطابور ونروح ميدان التحرير وهما هيجيبولنا العيش لحد عندنا.
إذا كان فيه من دلوقتي ناس بتقول هنقعد نحرق في دمنا ليه ويجيلنا الضغط والسكر ويستسهلوا النزول للتحرير لأنه الطريق الأسهل يبقى معلش إحنا الي مش عايزين ناخد الطريق الصح أو الطويل وبنستسهل ومانفرقش أي حاجة عن كتير من الإعتصامات الفئوية الي بتحصل في عدد كبير من القطاعات والمؤسسات والي اصحابها فعلا صحاب حق ومظالم ومطالب مشروعة لاكن طريقة عرضها مش إنهم يسيبوا مكاتبهم وشغلهم وينزلوا يعطلوا مصلحة البلد علشان تلاتة جنيه علاوة مانزلتش.
النزول أنا مش معاكوا فيه غنما إننا نسلك القنوات المشروعة والقانونية دا بالنسبالي اول الأولويات, ولما نبقى نستنفذ كل السبل المشروعة والقانونية سااعتها بس نبقى ممكن ننظم مسيرة وتكون بموافقة الجهات المختصة وننزل الشارع ولو ماتوافقشي عليها نحاول نوصل صوتنا لجهات العلام المسموعة أو القروءة.

عموما إحنا لسة في مرحلة التفكير وحشد راي وتكوين وجهات نظر ياريت مانستعجلشي لأني كل حاجة وليها ترتيب طبعا.
و هل تعتقد انهم هايسمعو كلامنا و يحققو امنيتنا اننا نركب عربيات محترمة من غير ما ندفع فى جيوبهم ليها لزمة معاهم مش معانا دى حتى الشوارع زفت بصراحة كل ما الواحد يقول بلاش ننزل و مع ناى ضد النزول بس انا كمان عاوز حد يعبرنا

عمرو احمد
01003388954