قديم 27-05-2011, 04:50 AM
shady1989 shady1989 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طب بشرى

shady1989 is on a distinguished road
افتراضي القول الفصل فى جيتا 2011 لأنى اتجننت !!!

يا جماعة القصة كالآتى :: أنى رحت ادور على عربية لأبويا ولقيتله كيا كارينز كاملة هاى لاين مصرى ب 132000 وخلاص الراجل كتب الورق وكل حاجة لوما رحت انا وابويا تانى فشاف الجيتا واقفة فسأل الراجل قاله ايه دى ؟ فرد الأستاذ دى يا باشا فولكس المانى 100% وحتى شوف الصاج بتاعها والتقفيل كمان والوسع من جوه والامكانيات ده حتى نازل عليها عرض وبقت ب 160000 بس بعد ما كانت ب 170000 دى الفئة الأولى فقام ابويا قايل للراجل توكلنا وعلى البركة ادفع 30000 زيادة بس اركب حاجة المانى بعمر الكورى مليون مرة ! وده اللى حصل واتحجزت الجيتا يا جدعان !!!
وبقالى اسبوع بقابل ناس كل يوم ولما اسألهم على الجيتا تكون الإجابات كالآتى ::
1-يا عم ليه كنت تجيبلك سكودا حلوة واديها عاليه عن الأرض والتارة بتاعتها مالتى فانكشن وبنفس السعر 160000
2-يا عم العربية دى واطية جدا وبتحف فى كل المطبات كنت تجيبلك سكودا احسن
3-يا عم العربية دى قطع غيارها غاليه اوى كنت تجيبلك سكودا احسن وادى قطع غيارها غالية ومنتشرة واحسن وماشية فى السوق
4-يا عم بالسعر ده كنت تجيبلك سيفيك حلوة وموتور أقوى وحلوة على الطريق وامكانياتها احسن
5-يا عم العربية دى فيها عيب خطير فى الفتيس والناس بتشتكى منه واللى اشترى العربية باعها ومعجبتوش !! طب ليه يا جدعان ايه العيب بالضبط ؟؟ يقولى والله ما اعرف بالضبط بس الناس كلها بتقول عليها كده !!!!!!!!!!!!!!
6-يا عم كنت زود شوية وحاتلك الجيتا الهاى لاين بس الخليجى مش المصرى
7-يا عم كنت استنى شهرين وهات الجيتا 2012 ..
وهكذا قد تاه جحا فى المدينة وكرهت العربية من قبل ما اركبها حتى ولا استمتع بيها !!! فأرجو من السادة النصيحة لأنى لازم اقرر على يوم الأحد علشان اكلم الراجل لأنه مستنينى ؟؟؟ وشكرا