قديم 20-04-2011, 02:26 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تركيب تكييف على ال 128 موديل 91

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eyadziad مشاهدة المشاركة

ارجو من خبراء المنتدى العظيم افادتى فى الموضوعده
انا عندى عربية 128 موديل 91 جراند لوكس 1300 سى سى
وعايز اركبلها تكييف ورحت مركز تكيفات للسيارات وقالى مفيش مشكلة ،
بس المشكلة ان قالى التكييف هيتكلف 3200 جنيه ، فى سبيل ان ماتور العربية الريجاتا بالفتيس والتكييف ى عزبة شلبى ب 3000 جنيه .
فلو حد عنده معلومات عن انسب تكييف ممكن الواحد يشتريه وفى نفس الوقت يكون ثمنه حنين يقولى ، وكمان لو فى حد سمع عن التكييف الصينى اللى بيشتغل على الباطرية يا ريت حد يدينى اى معلومات مفيدة
أنا مشكلتى قريبه من مشكلتك . وانا سمعت عن التكيف اللى على البطاريه واسمه تكيف روتارى . وانا سألت عنه كتير بس واضح انه لسه مانزلش مصر . أو انا ماعرفتش أول له . وفعلا سعر تركيب التكيف قالولى 3200 للتكيف الساندن اليابانى .
بس المشكله حاتقابلك فى مكان تركيب وحدة ال اسبليت اللى فيها التشغيل والهوايات . وعشان كده انا احتمال اضطر اغير التابلوه كله .

Saif El Deen