الموضوع: turbo kit
قديم 03-04-2011, 05:45 PM
checo4lamor checo4lamor غير متواجد حالياً

checo4lamor is on a distinguished road
افتراضي رد: turbo kit

سلامو عليكم شكرا يا باشا على الموضوع الجميل بس كنت عاوز اعرف التربو ده بيزود كام فلمية من الهورس باور للمتور و كنت عاوز اعرف التربو الكامل بالقطع الداخلية للمطور زى الكرنك الاتلستيل و الخ للهوندا سيفيك موتور si يكلف كام بس بكل القطع لان المكنة مفوتة و انا عاوز اغير كل حاجة و اركب قطع جديدة يعنى انا المشكلة عندى فى الكرنك فا لو كده انا اركب التربو و اغير بكد الكرنك و اجيبو استندر استلستيل و لو فى حاجة فى البساتم ممكن اغيرها برضو و اركب البساتم بتاعت التربو بس بصراحة معرفش بيبقا نوعها ايه و يتاره هى بتبقا استندر بس ولا ممكن فى منها ارقام اعلى عشان لو هخرط فى الوش شوية فا هيوسع فا لازم بالتالى هياخد بساتم اكبر فا عاوز اعرف فى بساتم للتربو مقسات اكبر ولا بتنزل استندر بس و هل التوسيع فى الوش هياثر فى اداء التربو او هياثر فى كفاءتو او ممكن يخلى الوش ميستحملش قوة التربو ولا لا يا ريت تفدنى فى الموضوع ده ضرور و تقولى التربو الى بيزود الهورس باور 100 فلمية كام بكل حجتو و حاجت المكنة بكام للمكنة الى قولتلك عليها و لو القطع الغيار بتعتو بس الى داخل المكنة ينفع اشتريها لوحدها و بكام برضو و شكر ليك اوى و يارب مكنش تقلت عليك و مستنى ردك