قديم 23-04-2009, 04:21 AM
الصورة الرمزية elkady0
elkady0 elkady0 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان
التخصص العملى: طالب
هواياتي: السيارات

elkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant future
افتراضي رد: طرائف حقيقية شخصية عن السيارات

اطول مشوار
اولا انا من المنيا وكان عندى فرح اخويا فى سميراميس المهم كان عندى 18 سنه فى وقتها ومعايا بيجو 504 وكان مسافر معايا الحج والحجة واختى وصاحب اخويا قلنا نطلع من البلد بدرى علشان الطريق وكدة الكلام دة كان الساعه 7 الصبح وبعدين بعد ما طلعنا من البيت بحوالى 300 متر سلك الاكسراتير اتقطع قلنا نروح نجيب ميكانيكى جبنا ميكانيكى اندامه قعد بالظبط 4 ساعات فى تغيير سلك الاكسراتير وفى الاخر ركبلنا سلك بتاع موتسيكل قلنا مش مشكله المهم نمشى من ام المكان دة واحنا ماشيين العربيه اخر سرعه فيها 40 كم بفضل الاكسراتير العظيم المهم وصلنا لمركز مغاغه بالمنيا وروحنا للميكانيكى بتاع العربيه والله ركبه فى بالظبط 5 دقايق قلنا الحمد لله والعربيه مشت 120 وبعد بالظبط 10 كيلو وقفنا عند فكهانى قلنا نجيب شويه فاكها وطبعا انا اللى كنت سايق واتنطط على نفسى وقلت لصاحب اخويا انا زهقت سوق انت وطبعا العربيه كانت مليانه شنط وحاجات لدرجة كنا حاطين الشنط على حجرنا جوة العربيه واول ما صاحب اخويا ركب العربيه وانا كنت لسه بركب العربيه وبعدل الشنط علشان اعرف اركب كانت لسه رجلى بره العربيه راح البيه اللى سايق طلع مرة وحدة وداس على رجلى واتكسرت قلنا خير الله اعلم كان ممكن يحصل ايه طبعا روحنا لدكتور وجبسها ومشينا يا دوب وصلنا للعياط والعربيه شطبت بنزين الكلام دة كان الساعه 9 باليل واحنا طالعين الساعه 7 الصبح من البيت والمشكله اننا مش عارفين انها مشكله بنزين لان صاحب اخويا اول مرة يركب العربيه ومش فى دماغه بنزين ولا نيله طبعا البيه حاول كتير انه يشغل العربيه والعربيه طبعا مشطبع فطبعا خلص كل البنزين اللى فى الخراطيم وبعد كدة جاب بنزين وحطه فى العربيه وانه يدور العريه مش راضيه تدور بعد كل المحاولات وجبنا ميكانيكى حاول انه يسحب بنزين ببقه واخر ما زهق راح قالنا انا رايح اجيب حاجة من الورشه وجاى راح يجيب الحاجة والحمد لله ما حدش شاف وشه تانى وسابنا قلنا نزق العربيه ونحاول يمكن تشتغل طبعا انا رجلى مكسورة وقاعد فى العربيه وحدش عاوز يعبرنا ولا يزق معانا لانه مفيش حد جنبنا لانه طريق سريع وفجاه لقيت اختى وامى نزلو من العربيه وبيزقو وانا فى العربيه طبعا اضايقت جدا فنزلت وانا رجلى مكسورة وركبت امى واختى العربيه وبقيت ازق العربيه انا وصاحبنا دة والحج بيحاول مع العربيه وفجاه اشتغلت بس بعد تقريبا زق حوالى 300 متر حاجة سهله مش مهم واخيرا وصلنا الساعه 2.30 وعلى فكرة المسافه كلها 180 كيلو بس اخدناها فى حوالى 19 ساعه تقريبا وبعد كدة الحمد لله العربيه بعد ما وصلتنا تانى يوم العربيه فصلت فتيس مش بتاخد غيار غير التالت بس والمرشليه والحمد لله شكرا على كدة جبنا الميكانيكى من مغاغه فى المنيا واخد العربيه وعدلها عندة بس بعد ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
وشكراااااااااااا على كدة قوى انا عارف انه اطول مشوار فى حياتى
وبجد انا اسف جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا لو موضوعى طول ولو ضايقت حد بيه
على فكرة بجد والله كل اللى قولته حصل والمشوار دة حصل حقيقى يوم 24/2/2004

واسف تانى لو كنت طولت عليكم