قديم 10-03-2011, 01:16 AM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة منكده عليا ومش لاقى الحل ارجو مساعدتكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hishamsz مشاهدة المشاركة

شكرا اخى محمود انا مقتنع بان الوضع الطبيعى للسيارة هو افضل الحلول

لكن تبقى مشكلة الاستهلاك الرهيب للبنزين من غير حل واخر الاجابات ال بسمعها من الميكانيكية
(هى الدايو كده)
مع انى مقتنع انها عربيات اقتصادية زى ما كتالوجها بيقول
انها بتعمل حوالى 315 كيلو فى الصفيحة
وانا مش عاوز 315
انا راضى بنص المسافة دى لكن 100 كيلو اكيد فيه عيب وحاجة تقلق
فعلا الاستهلاك دة طبيعى جدا لان العربية دى موفرة جدا جدا جدا وممكن يكون العيب من موتور بتاع الطلمبة بتاعت البنزين لان اعرف وسمعت انة لو فى مشكلة بيضخ لفلتر البنزين وطبا بيروح للرشاشات بنزين ذيادة وممكن تسأل فية وممكن يكون حساس الاكسجين وممكن الرشاشات انت شوفا بنفسك تحت الرشاشات شوف فى بنزين ولا علشان ممكن يكون فى تسييل فى الرشاشات وـاكد من وجود كلبسات الغلق بتاعت الرشاشت علشان لو مش موجودة بيحصل فعلا تسييل وممكن تعمل اى تشوف وحد صحبك تاخد الرشاشات بتاعتة ويكون لانوس وتجرب وتشوف اى الاخبار وربنا معاك ولو وصلت لحل قولنا وردا على الميكانيكى الاى بيقول الدايو كدة بصراحة مبيفهمش حاجة خالص وخالى بالك من الصنايعية فى نصابين كتير وابعد عن الراجل بتاع الدايو كدة لانة مش فاهم حاجة

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت