قديم 26-01-2011, 05:11 AM
سيف الدين ابراهيم سيف الدين ابراهيم غير متواجد حالياً

سيف الدين ابراهيم is on a distinguished road
افتراضي رد: مشاكل رينو لوجان واسعار قطع الغيار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة booooy مشاهدة المشاركة

انا اتخنقت بصراحة مفيش تجديد ومفيش حد بيقارن بحيادية الا نادرا
بقيت كل ما ادخل المنتدى عارف هشوف ايه
الاستاذ اسد الله بيناصر عربيته اللوجان حتى ضد الاكسنت بدون ذكر اسباب
والاستاذ صلاح بيناصر عربيته الساجا الحمرا اللى بتمشى فى الصحرا ومتقولش لا
انتوا يا جماعه اصحاب عربيات فيه غيركوا زيي مثلا مش عنده عربية وداخل عشان يستفيد ويتعلم ازاى اقارن بين العربيات انما بالشكل ده محدش هيفيد ولا حد هيستفيد ارجو ان طريقة تفكيرنا تتغير شوية عن كده
اخي المحترم ...... بمنتهي البساطة وانا مالك لسيارة لوجان اري ان عفريت الفئة والحصان الاسود هو الf3 وبعدين الفرنا وبعدين الانوس وبعدين اللوجان وبعدين البروتون وبعدين الاسبرانزا ......ليه بمنتهي المنطقية f3 حققت عامل الاتساع والكماليات والعلو عن الارض ورخص قطع الغيار وقوة الموتور الياباني وطبعا وكيلها زفت وسعر اعادة بيعها زفت لحد الان ....الفرنا موتور وعفشة وقطع غيار رخيصة وسعر اعادة بيع ممتاز....الانوس بتاعت منصور دي تقل عنها ف العفشة والموتوروالتكييف ويرفع من رصيدها قطع غيارها وسعر اعادة البيع الفوق ممتاز ....اللوجان من وجهة نظري اتساع وشيء من عوامل الامان وعفشة ناعمة طبعا قطع غيار زفت وغالية وكلها بولندي وتركي دي الاصلية علي فكرة وموتور وحش وتكييف عادي وتوكيل زفت وسعر مجهول للاعادة....البروتون فيها موتور فقط توكيل وعفشة وقطع غيار غالية جدا جدا وصالون ضيق.....الخيار الاخير العملاق الهش للاسبرانزا ضعيفة جدا سواءا في الموتور او العفشة التي لها مشاكل غريبة اعطال الزارير ف الصالون متكررة وكيلها معقول وواسعة فقط قطع غيارها غالية بس اقل من اللوجان واعادة بيعها زبالة وياريت اكون وفيت واوجزت وعلي فكرة انا تقريبا جربت الست عربيات دول ولله الحمد