الموضوع: أدب الرحلات
قديم 13-01-2011, 07:09 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahrambc مشاهدة المشاركة

اسمح لى يا استاذ خالد أن أعبر لك عن خالص تقديرى و اعجابى بكتاباتك و شخصيتك

من صورتك أحس أنك انسان طيب

و من كتاباتك أحس انك المصرى الأصيل ..... الشهم و الجدع

نموذج قل وجوده فى هذا الزمان

خالص تحياتى و احترامى
اشكرك على هذا الكلام الجميل وانا شخص عادى جدا واكيد فى ناس احسن منى كتــير
تصور انا عملت مدونة سميتها ادب الرحلات ومع ذلك لاعرفت اكتب فيها ولا عرفت اضيف فيها موضوعات جديدة
هههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

حبيبى يا استاذ خالد شرفت بلقاس وأهل بلقاس الزيارة دى كانت امتى وسنة كام؟؟ اعتقد طبعا بعد 2008
أصل انا اصلا من بلقاس

وأهلا بيك فى بلقاس
اولا/ زيارة بلقاس كانت من حوالى اسبوعين تقريبا
ثانيا / انا فعلا روحت من طريق عجيب شوية لم ادخل فيه داخل بلقاس بل لفيت حولها ووجدت نفسى عند موقف الميكروباس فى طرف البلد
وانا راجع تهت فدخلت المدينة نفسها ووجدت نفسى عند الطريق الدولى
ولاهو دولى ولاحاجة وطريق ضيق (حارتين فقط عند بدايته )
ثالثا / انا لا احب الجرى لكنها طبيعة للاسف لانى اول م ركبت عربية طلعت بيها على الطرق السريعة فتعودت على السرعات العالية وان كنت بعالج نفسى بحيث لو معايا حد بحاول امسك نفسى
رابعا / تصحيح بسيط
قرية المنيل بعد ستامونى مش قبلها وانت جاى من بلقاس ومتجه الى قلابشو وبها مصنع لتدوير القمامة وكبس الحطب وقش الرز

الشىء العجيب انى قبل شركة البترول الموجودة فى اول طريق قلابشو بحوالى 2 كيلو وجدت مكان يجتمع فيه بائعى السمك وموقف ميكروباس رغم انه مكان ضيق جدا وطبعا ليس ميكروباسا بالمعنى المفهوم ولكنها سيارة نصف نقل ينط فيها الناس لنقلهم الى القرى المجاورة
فالطريق من ستامونى الى قلابشو تفريعاته كثيرة جدا

انتقل الى رحمة الله .. ونسأل الله له الرحمة والغفران

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 13-01-2011 الساعة 07:16 PM