قديم 25-12-2010, 05:26 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold
افتراضي رد: تأمين سمير ريان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة theprofessional مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا....

أنا الحمد لله اشتريت عربتي امبارح من سمير ريان .... هم ناس باين عليهم انهم كويسسين.... بص اما وصلنا لموضوع التأمين خلاني اجباري اامن تبعه في مصر للتامين التكافلي بنسبة 3% بدون تحمل

مش عارف انا حاسس ان انتصب علية في الحتة دي ..... حد من المنتدى الجميل ممكن يفيدني لو عنده خبرة او جرب التامين تبع سمير ريان

شكرا لكم مقدما
اولا ياباشا مبروك على العربيه وربنا يكفيك شرها ويملاها خير
سمير ريان من اكبر المعارض والاكثر احتراما انا لسه جايب الالنترا من شهر من عندهم وفى شهر 6 الماضى جبت سيراتو لاخويا ماس زى الفل معامله واسعار
لما جيبت الالنترا من شهر جبتها كاش ومحدش اتكلم معايا فى موضوع التامين خالص..بس احب اوضحلك فكره لاحظتها هناك بجانب الشباب السليز اللى بيبعوا فيه هناك مندوبين بنوك علشان التقسيط ومندوبين تامين ممكن والله اعلم يكون واحد من مندوبين التامين اصتادك وهو اللى كمل معاك اجراءت العربيه ودخلك فى التامين وعمتا لو انت مش حابب ممكن ترفض بذوق عادى جدا اصل مفيش حد هيحط ايده فى جيبك ويطلع من فلوس بالعافيه .. وبينى وبينك انا مش بحب بتوع التامين كلهم نصابين ..يستقبلك بالادب والاحترام ويفرش الارض بمبى و اول لما يتعمل حادث لاقدر الله ينفضلوك ويلطعوك اسابيع لحد لما يجيلك واحد يعمل معاينه ويعمل تقدير ااقل من قيمه التصليح ويقولك بالنص " لو مش عجابك هاتها نصلحها بره التوكيل " .. انا عشت معاهم شهر منيل بنيله فى عربيه الوالد وفى الاخر كنسلت التامين .. واساسا هو حرام
ومبروك للعربيه مره تانيه