قديم 24-12-2010, 05:20 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بدء حجز جين تو وساجا 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEGAREKAB مشاهدة المشاركة

الأساتذة الأفاضل اللى بيقولوا باى باى ساجا ولا ساجا كده بح ...

ممكن أعرف حضراتكم بتفكروا ازاى ...

ال باء تجارة إسمها عرض وطلب وسعر ...

والكل عارف جدا جدا بلا شك ان الساجا عليها طلب جامد جدا وغير متوقع ...

مع قله المعروض من السيارة فى مصر ...

يبقى النتيجة لأى حد هيفكر مش مهم يكون خريج تجارة ....

النتيجة هى ارتفاع السعر ...

والله العربية دى لو ثمنها زاد عشرة الاف جنيه مش ثلاثه ولا اربعه ....

برضه تستاهل وتستحق عن ثقه وجدارة وإمتياز ومش خسارة فيها ...

قارنوها بأى عربية ثانية بالمواصفات دى وشوفوا سعرها كام ...

للأسف ...

اللى مش معاه ساجا ..... كأنه مش معاه حاجه

بلاش حقد
اولا انا مش حاقد خالص انا كنت ناوي اشتري العربيه دي ايم ما كانت موجودة في التوكيل بكثرة و بسعر 62 الف بس بعد خصم الف جنيه! العربيه كويسة و كل حاجة بس ببساطه انا ارفض الاستغلال و كون ان يسادتك تتمنى انها تغلى يبقى انت بتحارب العربيه!!! و بتحد من انتشارها و ده ضرر عليك لانك متفكرش باسلوب سيلفيش انك كده لو حبيت تبيع العربيه حتبيعها بمكسب بل على العكس العربية البروتون مش بياعه خالص مستعمل مع انها موجوده في مصر من 96 باسعار كويسة جدا!!! و اللي بيشجع على شراءها سعرها و كمالياتها و انها مش صيني!!!! العربيه مفيهاش زجاج كهرباء ورا و مفيهاش فرامل اي بي اس!!! و لا اي بي دي ولا اي اس بي يا دوب 2 ايرباج او واحده مش فاكر باقي الكماليات سينسور بارك واللا كاسيت سي دي واللا تكييف ممكن تركبهم ب 500 جنيه و التكييف موجوجد في كل العربيات الجديدة حتى الشاهين و اللادا!!!! ارتفاع سعر السيارة فعلا حيحد من انتشارها و بالتالي ارتفاع اسعار قطع غيارها و عدم انتشارها في السوق لضعف الطلب عليها! يبقى انت استفدت ايه؟ معاك عربيه اشتريتها ب 60 الف و باقت ب 70 الف زي ما انت عايز بس ملهاش قطع غيار زي الفورد و السيتروين تمام! اسعاره عمالة تعلى و سعر اعادة البيع بينزل اكتر و اكتر!!!
و احنا مش بنحقد ولا حاجة! امال لو كان معاك مرسيدس و انا اتكلمت عليها كنت قلت عليا ايه؟