قديم 18-12-2010, 07:49 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيفيه غسيل الموتور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يسلام عليك يا عم علاء يا جامد ايه الحلاوه ديه يا راجل كان فين الموضوع ده من زمان يا كبير

انا عن نفسي بغسل الماتور بالفوم في التوكيل علشان لو حصل اي حاجه هطلع تــــــــــــيــــــــــت

وانتا بتغسل بايه يا عم علاء

انا عن نفسي بغسل باومو علشان غسيلي يبقي مزهزه كدا اودام الجيران هههههههههههههههههه

الموضوع ده ينفع فقرة اعلانية هتكسر الدنيا
الله يخليك يابو حميد انا كمان بغسل بالفوم فى التوكيل مع الصيانه
بتغسل باومو يااحمد وبتنشر العربيه عالحبل قدام الجيران؟قشطه يامان هههههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bahi مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا يا علاء بك ... موضوع قيم بالنسبة للسيارات الأقدم نسبيا ونتمنى أن تعطينا نبذة عن طريقة الغسيل الجاف لمحركات السيارات الأحدث ذات الدوائر الالكترونية الأكثر تعقيدا ... مع تمنياتى بدوام التوفيق والتفوق
شكرا هشام باشا نورت الموضوع دلوقتى كله فى العربيات الجديده بيفضل غسيل فى التوكيل مع الصيانه او فى البنزينات الجامده المشهوره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toyota2010 مشاهدة المشاركة

موضوع هايل بس الخوف من السيارات الجديده الواحد يخاف يحصلها حاجه
انا عشان اول عربيه اشتريها زيرو باغسل فى التوكيل لحد دلوقتى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إبراهيم عثمان مشاهدة المشاركة

أنا بغسل الموتور فى المحطة مع غسيل العربية

وكالعادة بيرش جاز الأول على الموتور كله خصوصا الإسبلاتير وبعد كدا ممكن بالفوم أو بالمياه فقط
المهم عندى إنى أشوف كل اللى تحت الكبوت بيبرق

بعد كدا بيغسل العربية كلها وفى الآخر بسيب العربية شوية وافتح الكبوت بحيث تنشف شوية ( 5 دقايق ) وبعد كدا أدورها (5 دقايق) علشان فى دخانة بتطلع مبحبش أشوفها وأنا ماشى ( بيقول إنها مكان الجاز ) وشكرا على كدا
نفس اللى كنت باعمله ايام اللانوس فين ايام الجاز