قديم 08-12-2010, 04:13 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اعرف حاجة من اخواتى الى فى منتتدى بجد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة citroeen مشاهدة المشاركة

ربنا يخليكو ليا يارب وشكرا ياlol باشا وعلى باشا انتوا اخواتى بجد والله بحبكم وبحب باقى اخواتى وكلكم ناس محترمة واى حاجة تعبان بجد منها هجلكم علطول لان بجد اخواتى واكتر كمان والله وصدقنى يا lol باشا نفسى اعرف فيها abs و لا لو فيها تتجاب و لا اية رايك ؟؟ هو على ممكن الواحد يدفع اكتر فى العربيية بس لو فى عربيية زى الى بتكلم عليها دى و هى هى نفس العربيية ال130 متجبش لية وهى وهى الشكل بس الامكانيات هى الى ناقصة مش مشكلة الامكانيات قدام انشاءالله لما ربنا يريد نجيب الاحسن بس يعنى الواحد يوفر باقى الفلوس دى للحاجات تانية ضرورية بردة فى الحياة الصعبة الى عيشين فيها دى بجد الحياة باقت تعب وتفكير فا انا جيت ليكم عشان اعرف بجد اية رائيكم ؟؟؟؟ وتعبكم معايا كلكم بجد
أنا لاحظت بعد قراءتي لمواضيعك و مشاركاتك الاتي:

1- دخلت أكثر من قسم لتسأل عن سيارة و جميعها مختلفة بل متفاوتة في بلد المنشأ و مستوى الجودة و السعر أيضا ( أوروبي - صيني - كوري - ياباني )
2- غيرت رأيك أكثر من مرة في فترة قصيرة بالنسبة لنفس السيارة و ذلك لمجرد ابداء بعض الأعضاء اراءهم الشخصية ( مثل السيراتو )
3- ذكرت أن ميزانيتك حوالي 130000 ثم تريد شراء سيارة ب 104000 ؟؟
معلش استحملني علشان أنا باحاول أساعدك لأنك بتفكرني بنفسي أول ما دخلت بيتي الثاني ( هذا المنتدى الجميل )

نبدأ مع بعض بالراحة و من الأول خالص
ماشي؟

1- ادي أمر format
2- حدد ميزانيتك كحد أدنى و حد أقصى و ليس مبلغ واحد فقط
3- حدد نوع السيارة التي تريدها ( سيدان SUV - هاتشباك - ..... )
4- حدد بلد المنشأ أو البلاد المرغوبة
ممكن نكمل بعد ما تاخد الخطوات دي بس حاول أن يكون الاختيار حاسما لتضيق مجال الاختيار فيكون الأمر سهلا عليك مع ملاحظة أن تقوم أولا بقراءة مواضيع و مشاركات الأعضاء للسيارات التي لفتت انتباهك مع مراعاة أن تكون مشاركاتك أقل ما يمكن ( في هذه المرحلة فقط )

و بالتوفيق إن شاء الله
و أنا معاك لنكمل ما بدأناه سويا إن شاء الله إذا أردت

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]