قديم 27-10-2010, 03:21 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا خايف جدأومش عارف أعمل أية برجاء المساعدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gogofreedome مشاهدة المشاركة

يعنى يابشمهندس المية من الشكمان والعربية سخنة يبقى دة جوان ؟
طب أنا غيرت البوجيهات من 6 أيام والجديدة مصدتش وعلى أفتراض أن أنا فكيت وش السلندر مع العلم أن دية أول مرة الموتور يتفتح أية الأضرار اليممكن تحصل وهل ممكن يرجع زى الأول وهل دية يعتبر عيب فى العربية وممكن لو مطلعش فى حاجة فى الجوان يقفل تانى من غير منغير حاجة !!!! برجاء الإفادة
فى حاجة كمان أنا شلت ثرموستات الكوعة هلى دة صح ولا لاء علشان كدة العربية حرارتها بتوصل لغاية 85 وبعد كدة بتنزل لغاية 75 وطبعاً أنا شلت الترموستات لما العربية سخنت ووصلت حرارتها والمروحة شغالة 120 درجة وفى حاجة كمان موضوع المية من الشكمان والعربية سخنة دة بقالة فترة يعنى ممكن سنة معلش أنا طولت عليك
حقول لسعادتك على حاجه

أحنا أيه اللى يهمنا حاليا

أن منسوب الميه يكون ثابت معاك مهما كانت الظروف

والله وضع الميه تمام مع متابعتك لدرجة الحراره

فلاداعى من التفكير فى تغيير الجوان حاليا

وبالنسبه لموضوع الثرموستات

فعملية شيل الثرموستات مش صح فنيا وبيأثر على المكنه مستقبلا

ولازم المكنه تكون ذات حرارة تشغيل مقبوله

غالبا فى الحدود من (80 إلى 90 درجه مئويه ) علشان تبقى مرتاحه وتأخد منها

أحمال كويسه دون التأثير على كفائتها الفنيه مستقبلا

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته