قديم 20-10-2010, 02:10 AM
allam87 allam87 غير متواجد حالياً

allam87 is on a distinguished road
افتراضي رد: عضو جديد محتاج نصيحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

حبيب قلبى الغالى . اولا يعلم ربنا اننا بنتكلم بقلوب مفتوحه وماحدش له اى غرض من ورا مناقشاتنا دى . غير مصلحتك مع العلم اننا ماحدش فينا يعرفك . او له منفعه خاصه من ورا كلامه دا . انما حاحكيلك على تجربه صغيره انا عايشها دلوقتى وهى انى معايا عربيه 128 موديل 2007 . والعربيه عامله معايا 35000وكسر كم . وماشاءالله عليها زى الفل معايا . مافيش غير تغيير الزيت والفلتر كل 5000كم ويمكن على عيد ميلادها الرابع اغير تيل فرامل فقط من باب الأمان . انما انا عايز اقوللك ان المحافظه على اى شيئ فى الدنيا بنستعمله حتى لو سلعه صينى او رخيصه فبالتأكيد حايقلل جدا من مشاكلها . وربنا يستر عليك وعلينا انشاء الله .
شكرا يا باشا علي النصحية والمساعده واكيد طبعا انا عارف ان كل واحد حتي لو بيقول شئ غلط لكن انه اخلص النية وقال اللي هو مقتنع انه في فائدة للسائل وطالما اخلص النية في النصحية فهو انسان محترم وربنا هايجازيه خير

وربنا يباركلك في عربيتك يا باشا واديني بنسمع الآراء الناس المجربة واللي عندها خبرة عشان نقدر في الاخر ناخد قرار بناءا علي الآراء اللي سمعتها والخبرات السابقة لان الواحد لازم يكمل علي خبرات سابقة ويسأل مش يبتدي من الصفر ويتعرض لمشاكل ناس قبل كده وقعت فيها وده طبعا مش هايمنع اننا هانقع في مشاكل وممكن كمان تكون مشاكل مش جديدة وناس قبل كده وقعت فيها لكن موصلتناش قبل ما نقع فيها ساعتها نرضي باللي انكتبلنا وننصح الآخرين ونحدثهم عن الخطأ اللي وقعنا فيه عشان محدش يقع فيه وبكده يبقي في امل في الحياه ونقول ان الدنيا لسه فيها خير