قديم 15-10-2010, 01:53 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نفسى العربيه تنطق

الديفل الأسعار للأنواع الكويسة بتبتدى من 200 جنيه وأنت طالع, وممكن تجيب حاجة نضيفة جدا زى الكاربون مثلا من 400 الى 500 جنيه.

والديفل. طبعا بيحسن سحب الموتور وبيقلل من درجة حرارته علشان مقاومة نظام العادم ككل بتقل بتركيبه, ومع الفلتر هيظبطك, المهم متجيبش حاجة أى كلام, هات تايوانى أو صينى نضيف, والسعر بيحدد الجودة لكن حاول تهز مع التجار شوية, وممكن تلاقى حاجات أستيراد (طبعا
) زى magna flow, cherrybomb, borla ودى من أحسن أنواع للديفل, بس السعر لازم تسمعه وأنت قاعد.

فلاتر الهواء فيه k&n وفيه سيموتا, سيموتا رخيص وحلو وبيدى أداء وصوت كويس, k&n أمريكى وبيدى أقصى أداء وصوت, بس سعره أغلى من السيموتا بمبلغ محترم, من رأيى السيموتا أحسن علشان السعر, لكن لو السعر مش فارق k&n طبعا.

الأسعار بتختلف لأن الناس نصابة ومفيش سعر محدد, لكن ال K&n فى حدود 300 جنيه والسيموتا فى حدود 100, وليهم مقاسات فى الصغير والكبير, والكبير أغلى من الأسعار دى بحوالى 50 جنيه.

وفيه فلاتر صينى من 50 الى 100 جنيه حسب النوع والحجم والشكل, ودى مناسبة لو عايز تجرب الفلتر لأول مرة علشان تشوف الصوت والفرق فى الأداء, بس k&n جنبها طبعا حاجة تانية خالص.

السماعات لو مش هتجيب جى أم, هات حاجة فى حدود 400 أو 350 وات, أو فى حدود 60 وات rms علشان تستفيد بالكاسيت والسماعات صح, الكينوود سعرها حوالى 200 جنيه, البيز كويس وبيهز العربية, البايونيير أغلى فى حدود 250 ومجربتهاش للأسف.

وممكن تركب أسبويلر شكله كويس عليها, هيخلى شكلها تحفة وفى حدود 200 الى 500 جنيه أو أكثر.

ومتنساش الهدايا بقى, عايز موتور sir وأنت جاى أو mivec على الأقل, تروح وترجع بالسلامة يا باشا.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.